Sökning: "tv design"
Visar resultat 16 - 20 av 215 uppsatser innehållade orden tv design.
16. Film Tax Credits and Cross-Industry Employment Spillovers : Evidence from the Georgia Film and TV Tax Credit
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/IHH, NationalekonomiSammanfattning : Local governments are often willing to offer companies generous tax incentives to attract businesses to their region. In the United States, many states have tried to attract film productions and establish local film industries by offering different forms of state film tax incentives. LÄS MER
17. Postapokalypsens Ljud
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Detta kandidatarbete handlar om att undersöka hur designprocessen för en postapokalyptiskmiljö kan gå till utan att förlita sig på det visuella, och istället skapa en helt auditiv upplevelse.För att utföra detta har vi i denna artikel samlat olika källor som berättar om vad en immersivmiljö består av och vilka avgörande faktorer en design måste ta hänsyn till. LÄS MER
18. Using Symmetry for Realistic Virtual Living Room Generation : Generating virtual layouts
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Procedurell generering är en teknik som används inom dataspel och annan programvara för att generera innehåll algoritmiskt snarare än manuellt. I detta projekt utökas metoden av Kán och Kaufmann (2018) för att procedurellt generera trovärdiga, virtuella scenlayouter till att använda reflekterande symmetri för syntes [14]. LÄS MER
19. Rainbow-Washing on Screen: Perceptions of 21st Century Popular Media Representations of Queer Identities in a Comparison between Sweden and Czechia
Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologi; Lunds universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : This thesis investigates how queer people perceive queer representations in popular media (film and TV) produced in recent years and how such representations affect queer people’s identity and self-perception, as well as how they mirror and reproduce heteronormative understandings of queerness. A cultural comparison between Czechia and Sweden in perceptions of heteronormativity and queer representations and media is also made. LÄS MER
20. Jag är inte homofob men de behöver väl inte skylta med det? : En studie om hur olika tvåsamheter representeras i svensk tv-reklam.
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Advertisements and other media types have, for a long time, had a strong influence on society and the general public’s view of the world and different social concerns. Advertisements are often based on the stereotypes and societal norms that dominate in whichever culture they are broadcast in, which in the long run can be harmful to those who deviate from these norms. LÄS MER