Sökning: "tv-serier som identitet"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden tv-serier som identitet.

  1. 6. Den fria uteleken ur ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Britt-Marie Klingberg; [2010]
    Nyckelord :Förskola; förskolegården; genus; lek; utelek;

    Sammanfattning : I detta examensarbete har 5-åringars lek och utnyttjande av förskolegården studerats. Undersökningens syfte har varit att studera den fria uteleken och detta ur ett genusperspektiv. LÄS MER

  2. 7. Bilder av lärare: en kvalitativ studie av lärargestaltningar i svenska tv-serier för barn och unga

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Liselotte Karlsson; [2010]
    Nyckelord :lärare på film; lärare i tv-serier; socialkonstruktivism; föreställningar; erfarenheter;

    Sammanfattning : Detta examensarbete handlar om lärarskildringar, hur de ser ut, hur de kan förstås och vilken betydelse de kan tänkas ha. Syftet är att visa och analysera de bilder av lärare som gestaltas i ett urval av svenska tv-serier för barn och unga. LÄS MER

  3. 8. Varför presenterar företag amerikanska tv-serier? : En studie av en marknadsföringsstrategi

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Nina Vince Georgiadou; Cecilia Johansson; [2008]
    Nyckelord :Marketing; TV-series; brand knowledge; associations; identity; Marknadsföring; tv-serier; varumärkeskännedom; associationer; identitet;

    Sammanfattning : Marketing is an important tool for companies to use in today’s consumptions society, to reach out with products and services. The message that has been sent out is also important, because the message can be distort or reach wrong customer group. LÄS MER