Sökning: "undersökning miljö livsmedel"

Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser innehållade orden undersökning miljö livsmedel.

  1. 21. Generation X i mataffären : - En kvalitativ studie om upplevelsen av att handla mat

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yassman Fooladianpour; Sanna Emilia Fransman; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om Generation X och upplevelsen av att handla mat. Generation X innefattar individer som är födda mellan åren 1961 och 1981. Uppsatsen fokuserar på den yngre halvan av generationen, det vill säga personer födda mellan 1971 och 1981. LÄS MER

  2. 22. Den estetiska butiksmiljön - En explorativ studie av miljöns inverkan på konsumenten

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Douglas Andersson; Martin Adonis; Christian Annergren; [2005]
    Nyckelord :Butiksmiljö; Estetik; Livsmedel; Konsumenter; Perception; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna studie skall skapa djupare förståelse för hur den estetiska miljön i en livsmedelsbutik uppfattas av kunder. Vi ämnar undersöka vikten av faktorer såsom färg, ljus, ordning och komplexitet för att nå kunskap om hur de påverkar konsumenten samt hur de kan kombineras för att ge konsumenter ett positivt helhetsintryck av butiksmiljön. LÄS MER

  3. 23. KRAV-märkning ur ett varumärkesperspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lina Öhrstedt; Sandra Gustafsson; [2004]
    Nyckelord :varumärkesuppbyggnad; varumärkesidentitet; varumärkesstärkande; marknadskommunikation; symbolik; ekologi och KRAV.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: KRAV-märkning ur ett varumärkesperspektiv Författare: Sandra Gustafsson, Lina Öhrstedt Handledare: Heléne Tjärnemo Bakgrund: Intresset för och diskussioner kring miljöfrågor har ökat markant i samhället, vilket har lett till att allt fler konsumenter och producenter idag vänder sig mot miljövänligare alternativ av produkter. I samband med det växer marknaden för ekologiskt producerade livsmedel och vi kan se allt fler KRAV-märkta produkter i butikerna. LÄS MER