Sökning: "undervisning i stora klasser"
Visar resultat 16 - 20 av 57 uppsatser innehållade orden undervisning i stora klasser.
16. Inkludering eller exkludering, det är frågan? : En studie av lärares upplevelser avseende inkludering respektive exkludering.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Inkludering och exkludering av elever är något som det forskas mycket omkring. Skolverket (2013) skriver i sin rapport att inkluderande undervisning är något som bör innefatta alla elever. Ingen elev skall behöva exkluderas på grund av funktionsnedsättningar eller annat. LÄS MER
17. Fornuddens Marina Skola
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : När vi fick det här projektet så började jag med att reflektera över och formulera vad jag tycker kan förbättras i dagens skolform. Jag kom fram till att det största problemet idag är de försämrade resultat som man kan se hos eleverna. LÄS MER
18. Den lilla historiens stora betydelse : En kvalitativ intervjustudie med fokus pa larares formaga och motivering till att fokusera pa elevers egen historia i historieundervisningen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka i vilken omfattning högstadielärare tar hänsyn till elevens egen historia i sin historieundervisning dvs om historielärarna i sin undervisning har ett medvetande om vikten att fokusera på elevens historia och hur detta eventuellt kommer till uttryck i undervisningen. Resultatet av studien grundas på intervjuer av lärare som undervisar i årskurs 7-9 i såväl kommunala skolor som friskolor. LÄS MER
19. Individanpassad undervisning - en utopi? Ett ramfaktorteoretiskt perspektiv av gymnasieskolan.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Bakgrund: Den svenska skolan har under de senaste decennierna präglats av ett antal reformer som förändrat förutsättningarna för verksamheten. Genom decentraliseringen har skolan fått ett förändrat huvudmannaskap, och styrs nu av ett statligt regelverk tillsammans med en kommunal budget. LÄS MER
20. ”Ingen står på kö direkt!” Skolpersonals upplevelser av arbetsrelaterad stress i undervisningen av elever med autism och utvecklingsstörning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Nolén, Kristina (2015). Ingen står i kö direkt! Skolpersonals upplevelse av arbetsrelaterad stress i undervisningen av elever med autism och utvecklingsstörning. (There are no takers! School Staffs Experience of Work Related Stress in Teaching Pupils with Autism and Learning Disability). LÄS MER