Sökning: "uppsatser lund"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden uppsatser lund.
1. 18 år av historieskrivning: En historiografisk undersökning av kandidatuppsatser i historia vid Lunds universitet mellan åren 2004 – 2021
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/HistoriaSammanfattning : Syftet med undersökningen har varit att genomföra en kvantitativ undersökning av kandidatuppsatser i historia från Lunds universitet skrivna mellan åren 2004 och 2021. Det empiriska underlaget utgjordes av de uppsatser som fanns digitaliserade på Lund Student Papers. LÄS MER
2. Förstärkning av plattgrundläggning vid påbyggnad
M1-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik (MTM)Sammanfattning : Befolkningsökningen och urbaniseringsprocessen gör att fler bostäder och andra byggnader måste uppföras i städerna. Stadsförtätning är en planeringsstrategi där påbyggnad av befintliga byggnader är en lösning. LÄS MER
3. The development of GIS-usage in developed and undeveloped countries during 2005-2014: Tendencies, problems and limitations
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskapSammanfattning : Geographical Information System (GIS) is a technique that has revolutionized the way we process spatial data. The possibilities for GIS are endless and it is today used in a wide range of subject areas such as social planning, environmental monitoring and marketing. LÄS MER
4. Biblioteks- och informationsvetenskap : en positionsbestämning. Svenska avhandlingar och uppsatser i en interpretativ innehållsanalys
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The purpose of this study is to gauge the current state of Swedish library and information science research. LIS is generally defined as a cross- or multidisciplinary subject, according to some coupled with heterogenity or dichotomy within the subject. LÄS MER
5. Hur tricklar ett varumärke? - En fallstudie av varumärket Cheap Monday
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att med utgångspunkt i trickle-teorin och trickle-effekten undersöka attityden hos olika konsumentgrupper av Cheap Monday, för att se om teori och empiri överensstämmer. Vi vill se hur tricklandet och teori om adoptionsprocessen ser ut för varumärket, då vi anser att konsumentbeteende för enskilda varumärken inte studerats tillräckligt. LÄS MER