Sökning: "utvärdera intervju"

Visar resultat 46 - 50 av 156 uppsatser innehållade orden utvärdera intervju.

  1. 46. ”Inte bara något man sätter upp på väggen” : En studie om pedagogers reflektioner kring pedagogisk dokumentation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Mikael Angel; Annie Lungström; [2019]
    Nyckelord :pedagogisk dokumentation; didaktik; reflektion; arbetsprocess;

    Sammanfattning : Studien använder sig av ett didaktiskt perspektiv, då arbetet med pedagogisk dokumentationär till för att analysera och reflektera över vad som sker, hur lärande ska skapas, varför lärandet skapas och för vem lärandet är till för. Det är relevant att undersöka just pedagogisk dokumentation för att det är ett aktuellt ämne som får mycket plats i arbetet på förskolan. LÄS MER

  2. 47. Återvinning av litiumjonbatterier : En jämförelse av metallutvinningsmetoder

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik; KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Ingrid Myhr Radell; Fanny Carlsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Rapporten identifierar befintliga återvinningsmetoder för litiumbatterier och analyserar två avmetoderna på djupare nivå, en hydrometallurgisk metod och en pyrometallurgisk metod.Analysen är avgränsad till att utvärdera metoderna med Sverige som systemgräns och utifrånett ekologisk hållbarhets- och ekonomiskt lönsamhetsperspektiv. LÄS MER

  3. 48. Persuasive design som redskap för beteendeförändring : En studie om studenters motivation till inlärning på MOOC-plattformar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Josefine Nygren; Kevin Scheffer; [2019]
    Nyckelord :Persuasive design; Fogg s behavior model FBM; gamification; Persuasive Systems Design Model; PSD; thematic analysis; diary method; qualitative; design principles; motivation; MOOC; learning; Persuasive design; Foggs beteendemodell FBM; gamification; Persuasive Systems Design Model; PSD; tematisk analys; dagboksmetod; kvalitativ; designprinciper; motivation; MOOC; lärande;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka designprinciper på en MOOC-plattform som kan anses ha en positiv påverkan på motivationen till studenters beteendeförändringar inom en lärandemiljö. Detta genom att jämföra funktioner på MOOC-plattformen Sololearn med designprinciper från ramverket Persuasive Systems Design Model (PSD). LÄS MER

  4. 49. Fysiklaborationer i fokus : En kvalitativ studie av fysiklaborationer ur ett lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)

    Författare :Madeleine Carlzon; [2019]
    Nyckelord :Fysiklaborationer; gymnasieskolan; intervju; laborativ undervisning; laborationssyften;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker vilka syften lärare har med sin laborativa undervisning i fysik på gymnasiet samt om det finns några faktorer som kan vara till hjälp för att skapa eller utvärdera laborationer utifrån de syften som lärarna har. Fyra gymnasielärare intervjuades och de fick utvärdera sex utvalda laborationer. LÄS MER

  5. 50. Riktlinjer för att gynna användarupplevelsen vid presentation av omfattande tekniska dokument i mobila gränssnitt : En studie i gränssnittsdesign för smartphones

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :My Rosengren; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Användare vill idag snabbt och enkelt kunna hitta den information de behöver på sina mobiltelefoner. Enheten erbjuder lättillgänglighet och möjlighet till interaktion när de vill, var de vill. LÄS MER