Sökning: "värdeskapande b2b"

Visar resultat 16 - 20 av 28 uppsatser innehållade orden värdeskapande b2b.

  1. 16. Värdeskapande aktiviteter inom leverantörskedjan : Integration av leverantörskedjan för att uppnå långsiktiga samarbeten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Måns Karlsson; Marielle Sundfeldt; [2017]
    Nyckelord :ABC; Activity-based cost; A2A; Actor to Actor; B2B; Business to Business; Cross-functional team; Design to Cost; DtC; Purchasing; Supply chain management; SRM; Supply relationship management; Valmet; Value co-creation; ABC; Aktivitetsbaserad kostnad; A2A; Aktör till Aktör; B2B; Företag till Företag; Tvärfunktionella team; Design to Cost; DtC; Inköp; Supply chain management; SRM; Hantering av leverantörsrelationer; Valmet; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Under de senaste decennierna har hantering av leverantörsrelationer blivit en viktig konkurrensfaktor för företag världen över. Denna uppsats kommer delvis att presentera teorin bakom hantering av leverantörsrelationer och integrera den med värdesamskapande vilket är ytterligare en viktig aspekt för företag som önskar att implementera ett vinn-vinn-tänk med sina samarbetspartners. LÄS MER

  2. 17. Värdet av självbetjäningstjänster : En studie om organisatoriska effekter av SST i B2B-relationer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Erik Strand; Rebecka Törngren; [2016]
    Nyckelord :value creation; co-creation; service; b2b; sst; self-service; value; värdeskapande; värde; samskapande; service; tjänster; b2b; självservice; sst;

    Sammanfattning : The adopting of self-service technologies (SST) has for years been used as a vehicle for delivering service in aim to create value. The popularity of SST has recently increased within organizations and suppliers struggle to persuade customers to adopt the technique in order to co-create value for both customer and supplier. LÄS MER

  3. 18. Strategisk verifiering av social IT-produkt : en djupdykning i en blå ocean

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Martin Perman; [2015]
    Nyckelord :Blue Ocean Strategy; strategi; affärsmodell; mjukvara; B2B;

    Sammanfattning : Nystartade mjukvaruföretag som står i begrepp att lansera en B2B-mjukvara på internet har speciella förutsättningar då företagets främsta tillgång – mjukvarukonceptet – lätt kan återskapas av andra aktörer och därmed begränsa möjligheterna till värdeskapande. Konkurrensövertaget är lättförgängligt, vilket kräver ett grundligt strategiskt förarbete. LÄS MER

  4. 19. Att bygga ett varumärke med hållbarhet? : En studie om hur underleverantörer inom byggbranschen bygger varumärke

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Victor Sandkvist; Olof Lantto; [2014]
    Nyckelord :Varumärke; underleverantör; byggbranschen;

    Sammanfattning : Varumärken inom B2B börjar få allt större uppmärksamhet bland forskare och företag i takt med att det uppmärksammats att varumärken har betydelse inom B2B-kontexter. Varumärket är ett av få sätt att differentiera sig på konkurrensintensiva marknader och kan medföra fördelar som en ökad kundlojalitet, premiumpriser och en ökad möjlighet att nå nya marknader. LÄS MER

  5. 20. Värdelöst värdeskapande : En studie om co-destruction

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Josephine Lindevik; Elina Lindholm; [2014]
    Nyckelord :co-destruction; interaktion; B2B; faktorer;

    Sammanfattning : The study proceeds from a phenomenom called co-creation. If value can be created, it is logic to asume that it also can be destroyed. This phenomenom has earlier not been applied to long-term relationships such as business to business. LÄS MER