Sökning: "värdeskapande b2b"

Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser innehållade orden värdeskapande b2b.

  1. 21. "Vi vill ha kostnadsreducering!" : En studie kring kundvärde inom en ekonomisk förening

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Sandra Johansson; Emmelie Nilsson; [2012]
    Nyckelord :Dubbelriktade kundrelationer; nätverk; relationer; kundvärde; värdeskapande; fokusgrupper; B2B; konkurrensfördel;

    Sammanfattning : Titel: ”Vi vill ha kostnadsreducering!” – En studie kring kundvärde inom en ekonomisk förening Ämne/kurs: Företagsekonomi III – Marknadsföring, inklusive examensarbete, 30 hp.Författare Emmelie Nilsson och Sandra Johansson Handledare: Niklas Åkerman Examinator: Christine Tidåsen Nyckelord: Dubbelriktade kundrelationer, nätverk, relationer, kundvärde, värdeskapande, fokusgrupper, B2B, konkurrensfördel Frågeställning: Vad karaktäriserar kundvärde i en B2B-relation, då leverantören är en ekonomisk förening, som ägs av sina kunder? Syfte: Syftet var att skapa förståelse kring hur en ekonomisk förening, med både enkelriktade och dubbelriktade kundrelationer, kan stärka sin position på marknaden genom att öka det kundupplevda värdet. LÄS MER

  2. 22. Mobilapplikationer som marknadsföringsverktyg för B2B? : En studie i mobilapplikationers inverkan på kundrelationer & kundvärde

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Veronica Haglund; Jonas Nilsson; [2012]
    Nyckelord :B2B marketing; commitment-trust theory; mobile marketing; mobile applications; relationship marketing; value creation; B2B; marknadsföring; key mediating variable model of relationship marketing; mobilapplikationer; mobilmarknadsföring; relationsmarknadsföring; the value creation model; värdeskapande;

    Sammanfattning : Mobilapplikationer har på bara några år kommit att bli en naturlig del i marknadsföringsmixen för många företag som vänder sig till slutkonsumenter. Nu spås företagsapplikationer, mobilapplikationer skapade för företagsanvändare, stå inför sitt stora genombrott. LÄS MER

  3. 23. Det industriella varumärkesarbetet - en studie i värdeskapande relationer varumärkesaktiviteter

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Pålsson; [2011]
    Nyckelord :B2B; relationsprocess; varumärkesaktiviteter; varumärkesassociation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studien behandlar det processuella perspektivet på hur ett industriellt företag slöter sitt varumärkesarbete mot sina kunder. Undersökningen är genomförd med en kvalitativ ansats med en tolkande och deskriptiv metod. Det empiriska materialet har insamlats genom intervjuer. LÄS MER

  4. 24. A model to measure and increase customer perceived relationship quality: A case study

    Magister-uppsats, Institutionen för teknik, TEK

    Författare :Petter Nelson; [2011]
    Nyckelord :customer perceived relationship quality; relationship quality; RQ; RQ-dimension; measurement of relationship quality; Business to Business B2B ; case study; kunduppfattad relationskvalité; relationskvalité; RQ-dimension; mätning av relationskvalité; Business to Business B2B ; fallstudie;

    Sammanfattning : The competitive market of today is characterized by globalization, increased demands from customers and similarities of products and services. High demands are thus put on organizations ability of differentiating themselves from competitors acting on the same market. LÄS MER

  5. 25. Försäljningsprocesser inom B2B

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Thomsson; Per Magnusson; [2011]
    Nyckelord :Management of enterprises; ABC; nätverk; värdeskapande; Försäljningsprocess; B2B; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Försäljningsprocesser inom B2B – en utvärdering och strategisk plan med utgångspunkt i Inis Sweden AB Seminariedatum: 24 maj 2011 Ämne/kurs: FEKP90 Företagsekonomi: Examensarbete för Civilekonom-programmet, 30 högskolepoäng Författare: Per Magnusson & Alexander Thomsson Handledare: Rolf G. Larsson Fem nyckelord: Försäljningsprocess, B2B, värdeskapande, nätverk och ABC. LÄS MER