Sökning: "vad är en e produkt"
Visar resultat 1 - 5 av 78 uppsatser innehållade orden vad är en e produkt.
1. Jämförelseanalys av höjdmodeller skapade med LiDAR-data från UAV och flygplan för projektering av kraftledningsgator
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : I dagsläget står det svenska kraftnätet inför en stor utmaning om det ska kunna klara av att tillgodose Sveriges växande elbehov. Stora delar av kraftnätet måste förnyas samtidigt som det byggs ut. LÄS MER
2. Dark Patterns i streamingtjänster : Undersöker manipulativ design i streamingtjänsternas användargränssnitt
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : Vad händer när en produkt eller tjänst försämrar konsumentens välmående och förtjänsterna ökar ju mer detta sker? Ett etiskt dilemma har uppstått inom digitala plattformar, däribland videoströmningsplattformar (VSP), på grund av detta. En genomgående trend för VSP:ar men också inom e-handeln och mobilappar har visat sig vara nyttjandet av manipulativ design i användargränssnittet, så kallade mörka mönster (eng. LÄS MER
3. The barriers of circular public procurement for ICTs
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)Sammanfattning : The EU procured for roughly 202000 MEUR (14% of the EU GDP) during 2021 in the public sector. The majority of these contracts are traditional, linear business model purchases. LÄS MER
4. Att minska e-handelns returgrad : Hur medietekniska lösningar kan minska andelen returer
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Eftersom e-handeln ökar och returgraden likaså har returer blivit ett av e-handelns största miljöproblem, särskilt inom modebranschen. Detta arbete syftar därför till att undersöka vad som påverkar den höga returgraden samt hur olika medietekniska lösningar såsom produkt-information, kundrecensioner, storleksguider och virtuella provrum kan minska returgraden. LÄS MER
5. De kom, de klickade, de övergav
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionenSammanfattning : This thesis analyses web statistics belonging to a national B2C e-commerce in retail. The purpose of the thesis is to investigate abandoned carts amongst logged in customers with at least one product added in to their cart and at least one visit to the payment page. LÄS MER