Sökning: "vad är extern service"
Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden vad är extern service.
21. Bank’s Money Transfer Service in Sweden : Qualitative study of Swedbank, Nordea and Handelsbanken
Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : The flows of money from Diasporas or immigrants to their countries of origin (i.e. remit-tance) have become a more and more important source of income for their families and relatives in their home countries. ‘Remittances are the largest source of external financing in many poor countries. LÄS MER
22. Scania - den eviga singeln?
D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den svenska nyttofordonstillverkaren Scania har varit ett intressant förvärvsobjekt under flertalet år. Volvo har tidigare försökt förvärva Scania, men hindrades av EU-kommissionen. Under den senaste tiden har Scanias värld åter satts i gungning i och med att företaget blivit föremål för ett ytterligare förvärvsförsök. LÄS MER
23. Chefsrekrytering : Hur fungerar det?
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Recruitment can include everything from hiring a stand-in for the summer to finding an executive for a big company. When hiring an executive is it important for the company that the right person gets the right job. There is little information in Swedish literature that explains how executive recruitment separates from ordinary recruitment. LÄS MER
24. Förstå kundens bruksvärde
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för ekonomi, statistik och informatikSammanfattning : Abstract “Understand the customers value in use – A multiple case study of three industrial companies” or ”Förstå kundens bruksvärde – En multipel fallstudie av tre industriella företag” brings out the problem that it is easy to assume, what the value is for the customer. The questions asked for this thesis are: • How does the companies in focus, gather information about what effects the customers value in use? • How do the companies use this information in their business? The purpose is to examine how some industrial companies gather information about the customer’s value in use, on the bases from the five activities from Porter and how they can use this information. LÄS MER
25. Kontraktsstyrning av komplexa tjänster
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Vid komplexa tjänstetransaktioner är det svårt för köparen att i kontraktet specificera vad som förväntas av tjänsteleverantören vilket ofta leder till konflikter mellan parterna. Syfte: Uppsatsens syfte är att utvärdera kontraktets betydelse som styrmedel i relationen mellan köpare och säljare av komplexa tjänster. LÄS MER