Sökning: "vad är extern service"
Visar resultat 16 - 20 av 26 uppsatser innehållade orden vad är extern service.
16. En studie i riskhantering : Hur börsnoterade bolag redovisar intern och extern risk
Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : Abstract Over the years the consciousness of risk has grown. It’s hard to influence risks, therefore there are guidelines stating that significant risk must be included in the annual report. This paper is a case study; the purpose was to examine how four Swedish listed companies chose to disclose their internal and external risks. LÄS MER
17. En studie om externa betalningssätt och konsumentens osäkerhet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : I takt med att e-handel ökar samt direktbetalning i form av kreditkortsbetalning, ökar även antalet bedrägerier. Fler och fler webbutiker använder sig utav externa betalningslösningar för att stärka förtroendet hos konsumenter som genomför en direktbetalning. LÄS MER
18. Externa styrelseledamöter : En studie över varför små familjeföretag väljer att tillsätta externa styrelseledamöter
Master-uppsats, IHH, Företagsekonomi; IHH, Redovisning och finansieringSammanfattning : Bakgrund: Behovet av bolagsstyrning är stort för mindre familjeföretag, då det kan hjälpa dem att hantera deras komplexa omvärld. Framförallt är det styrelsen som har en viktig roll när det gäller bolagsstyrning i familjeföretag. Ett aktivt styrelsearbete är viktigt för att de ska kunna stå sig i den ökande globala konkurrensen. LÄS MER
19. Cloud Computing : Lärplattform i molnet
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Cloud computings framväxt har möjliggjort tillhandhållande av datorresurser online och erbjuder två väsentliga egenskaper, dels upplevda oändliga resurser och dels betalning per resursförbrukning. Lärplattformar används idag i stor utsträckning av de svenska universiteten och högskolorna som studieverktyg. LÄS MER
20. Servive med förhinder : Hur man som butikschef för Systembolaget kan förbättra kundservicen utifrån företagets försäljningsregler
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Denna rapport baseras på en undersökning som går ut på att ta reda på vad man sombutikschef på Systembolaget kan göra för att förbättra kundservicen inom ramarna för despecifika försäljningsregler som företaget måste följa på grund av det monopol påförsäljning av alkoholhaltiga drycker som föreligger.I rapporten tas teorier om servicekvalitet upp där vi bland annat har utgått ifrån tekniskoch funktionell kvalitet, olika teorier om kundservice och personlig service,påverkansmetoder samt teori om organisationens betydelse för servicekvalitet. LÄS MER