Sökning: "vad är fokussamtal"

Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden vad är fokussamtal.

  1. 11. Interprofessionell kommunikation : En undersökning om kommunikationsvägar ochkunskapsutbyte mellan kompetensområdeni uppdraget Ostlänken.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Maria Bergner; Erica Waardahl; [2017]
    Nyckelord :Communication; learning organization; language within a profession; motivation; Kommunikation; lärande organisation; yrkesspråk; motivation; konflikter.;

    Sammanfattning : Ostlänken är en del av den enskilt största investeringen för svensk infrastruktur i modern tid, en ny dubbelspårig höghastighetsjärnväg mellan Järna och Linköping. Den kommer tillföra ny kapacitet i järnvägssystemet och frigöra belastning på befintliga banor och på det sättet förstora regionen. LÄS MER

  2. 12. Säger dom lax, ja då säger du Riesling. Säger dom lamm så säger du Ripasso. Nu går du ut och kör! : En studie om det arbetsorganisatoriska lärandet inom Systembolagets försäljningsverksamhet.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Sanna Dalmo; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att utveckla kunskap kring hur det arbetsorganisatoriska lärandet ser ut för medarbetarna inom Systembolagets försäljningsverksamhet. Arbetsorganisatoriskt lärande avses i denna studie som formellt-, icke-formellt- samt informellt lärande inom arbetsplatsen. LÄS MER

  3. 13. Elevers syn på teknikundervisningen : En undersökning av elevers intresse för teknik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Elin Ravnås; [2016]
    Nyckelord :Teknik; elevers intresse; vardagsteknik; teknikundervisning;

    Sammanfattning : Tidigare studier har visat att elevers intresse för teknikundervisningen är låg och därför är det av vikt att forskning bedrivs för att få kunskap om hur skolan kan verka för att väcka intresset för teknik. Syftet med denna studie är att undersöka vad elever är intresserade av att lära sig om på tekniklektionerna, hur de upplever teknikundervisningen och vilken nytta de anser sig ha av teknikkunskapen. LÄS MER

  4. 14. En gränslös värld, där alla behövs, för att alla är olika : En fenomenologisk studie om lustfyllt lärande i den dramapedagogiska föreställningsprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Beatrice Letfors; [2015]
    Nyckelord :Dramapedagogik; teaterpedagogik; lustfyllt lärande; fokussamtal; fokusgrupp; praxisnära forskning; fenomenologi;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka fenomenet lustfyllt lärande, som det upplevs av eleverna, i en dramapedagogisk föreställningsprocess. Undersökningen är fenomenologisk med fokus på elevernas emotionella upplevelse. LÄS MER

  5. 15. Bedöma eller berömma? Niondeklassares kamrat- och självbedömning vid ensemblemusicerande i musikundervisningen

    Master-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Johan Alm; [2014]
    Nyckelord :Lärande bedömning; kamratbedömning; självbedömning; kritiska aspekter; ensemblespel; cirkelogram; musikalisk kvalitetsuppfattning; transparent bedömning; bedömningsmatris; återkoppling; Performing Arts;

    Sammanfattning : Lärande bedömning är den kanske starkaste pedagogiska riktningen inom svensk skola just nu. Bedömning ska enligt den inte användas i första hand för att sätta betyg och sortera, utan vara en utgångspunkt för att eleven ska lära sig mer. Kamrat- och självbedömning blir viktiga ingredienser i undervisningen. LÄS MER