Sökning: "vad är kvantitativ metod förskolan"
Visar resultat 21 - 25 av 50 uppsatser innehållade orden vad är kvantitativ metod förskolan.
21. En kvantitativ enkätstudie omden pedagogiska måltiden iförskolan.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Måltiden i den svenska förskolan innebär ett tillfälle för barn och förskolepersonal att umgås och samtala med varandra medan de äter tillsammans. Det är även ett tillfälle att lära barn om mat och hälsosam kost. LÄS MER
22. Mindre barngrupper i förskolan.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Skolverket gick 2017 ut med att barngrupperna var mindre än vad de varit på 25 år. Detta kan vara en följd av att Skolverket gick ut med nya riktlinjer om barngruppens storlek 2016. Men det kan även vara så att Skolverkets rapport om Barngruppers storlek i förskolan, från 2016 kan vara ett resultat av de minskade barngrupperna. LÄS MER
23. Vi tvingar ingen att vara med, det är frivilligt! : En studie om pedagogers upplevelser av barns inflytande i förskolan.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Denna studie handlar om barns inflytande utifrån yrkesverksamma pedagogers perspektiv. Närmare bestämt syftar undersökningen till pedagogers upplevelser av arbetet med barns inflytande. LÄS MER
24. Barnsyn och kvalitet i förskolor ur föräldrarnas perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna uppsats är ett examensarbete baserat på enkätundersökning om hur föräldrar till barn i förskoleåldern uppfattar kvaliteten i den förskolan deras egen/egna barn befinner sig i. Genom att uppmärksamma hur konstruktioner av kvalitet framträder i föräldrars beskrivning kan även deras barnsyn utläsas. LÄS MER
25. Förskolans reviderade läroplan : en kvantitativ studie om pedagogers attityder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Bakgrund Bakgrunden belyser den forskning som finns kring förskolans verksamhet och läroplanens historia, vad har lett fram till de styrdokument som förskolan ska gå efter. Studierna som behandlats tar alla upp olika delar av verksamheten men tar alla upp läroplanen och hur den påverkar. LÄS MER