Sökning: "vad är yttre miljö för förskolan"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden vad är yttre miljö för förskolan.

  1. 1. Lärmiljöer i mobila verksamheterpedagogers berättelser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malin Fredriksson; [2022]
    Nyckelord :Den sociala; pedagogiska och fysiska lärmiljön; tillgänglighetsmodellen;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractFredriksson, Malin (2022). Lärmiljöer i mobila verksamheter-pedagogers berättelser.Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Inkludering och delaktighet i förskolan : En studie baserad på förskolepersonals och barns uppfattningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Agnes Torgrimsson; Elisabet Wappsell; [2021]
    Nyckelord :Barnperspektiv; barns perspektiv; delaktighet; förskola; förskolemiljö; förskollärare; inflytande; inkludering; planering; stark och svag lärarkontroll.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur förskolepersonal på olika förskolor arbetar för att ge barn möjlighet till inkludering och delaktighet, men även kunna ge dem en chans till att ha ett inflytande på förskoleverksamheten. I studien genomfördes semi-strukturerade intervjuer med personal från tre förskolor. LÄS MER

  3. 3. Miljöns betydelse för barn med stora koncentrationssvårigheter i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Sandra Lith; Evelina Åberg; [2020]
    Nyckelord :Koncentrationssvårigheter; förskola; miljö; förskollärare; neuropsykiatriska funktionsnedsättningar; pedagogens roll;

    Sammanfattning : Denna studie berör fem förskollärares syn på och tankar kring miljöns betydelse för barn med stora koncentrationssvårigheter i förskolan. Syftet är att bidra med kunskap om förskollärares erfarenheter av och synsätt på miljöns betydelse för utveckling och lärande hos dessa barn. LÄS MER

  4. 4. Barnens stad

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Erik Swahn; [2018]
    Nyckelord :Förskola; Grundskola; Arkitektur; Solvalla; Kandidatprojekt;

    Sammanfattning : Med skolan visar samhället barnet vad världen är. Ett kontor, en industri, en anstalt? Det vill inte jag. Barnens stad i Solvalla ska vara en fristad, en plats där förskolebarn och skolbarn kan utvecklas i en trygg, varm och välkomnande miljö som de känner är deras värld i världen. LÄS MER

  5. 5. Den fysiska miljöns betydelse för barns lek i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Zoi Kiriaki Nilsson; Linda Carlsson; [2014]
    Nyckelord :Förskola; Lek; Mikjö;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att få en större förståelse för vilken betydelse miljön har för barns lek. Studi-en bygger på observationer från två avdelningar på två skilda förskolor. LÄS MER