Sökning: "vad kan samverkan ha för betydelse"
Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden vad kan samverkan ha för betydelse.
1. “Hur kan man ha så olika syn på en människa?” - Samverkan vid ohållbar hemsituation hos äldre
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : För äldre personer som lever hemma finns det ökade risker för både fysisk och psykisk problematik. Om samhället ska kunna bidra med insatser för en tryggare hemmamiljö krävs det en samverkan mellan olika aktörer, framför allt mellan kommun och region. LÄS MER
2. Särskild samverkan? : Vårdnadshavares uppfattningar om samverkan med grundsärskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur vårdnadshavare i grundsärskolan uppfattar samverkan med skolan. Studien utgår från en fenomenologisk ansats och bygger på åtta halvstrukturerade intervjuer med vårdnadshavare vars barn är, eller har varit, mottagna i grundsärskolan. LÄS MER
3. Att tala är guld - En utredning kring informationsutbyte i entreprenadförhållanden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : For a successful construction project, it is necessary that the parties have good communication and collaboration. However, the regulation regarding the parties' exchange of information is somewhat unclear. LÄS MER
4. Distriktsköterskors erfarenheter av Samordnad Individuell Plan (SIP) : På Primärvårdsnivå
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Antalet äldre personer med multisjuklighet ökar i samhället och allt fler vårdas i hemmet. Att utifrån detta tillämpa personcentrerad vård skapar nya utmaningar. LÄS MER
5. "Spindeln i nätet och nageln i ögat" : Speciallärares kartläggning och identifikation av nyanlända elever med troliga specifika språk-, skriv- och lässvårigheter.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Examensarbetets syfte är att bidra med kunskaper om hur några speciallärare kartlägger och identifierar nyanlända elever i grund- och gymnasieskolan med troliga specifika språk-, skriv- och lässvårigheter, såsom språkstörning och dyslexi, till skillnad från mer vanliga andraspråkssvårigheter som uppstår i mötet med det nya språket. Vi vill lyfta några speciallärares uppfattningar och beskrivningar om kartläggning till ytan och öka förståelsen hos berörda aktörer inom och utanför skolan. LÄS MER