Sökning: "varumärke ideell organisation"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden varumärke ideell organisation.

  1. 1. Den ideella identiteten : En kvalitativ studie över den ideella organisationen Erikshjälpens varumärkesidentitet och varumärkesimage

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isabelle Karlsson; Emelie Okfors; [2016]
    Nyckelord :Erikshjälpen; varumärke; varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkesprisma; varumärkespersonlighet; ideell organisation;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar att varumärkesbyggande är viktigt hos kommersiella organisationer för att sticka ut framför konkurrenter, det finns dock begränsad forskning om varumärkesbyggande i ideella organisationer i Sverige. Det är viktigt att varumärkesidentiteten; hur företaget vill bli uppfattade, överensstämmer med varumärkesimagen; konsumentens uppfattning, då det skapar konkurrensfördelar. LÄS MER

  2. 2. Söta smultronställen och sura gubbar – En studie om varumärkets betydelse för hur ideella organisationer attraherar medlemmar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Malinowski; Erica Mattsson; Caroline Jonsson; [2009]
    Nyckelord :varumärke; ideell organisation; profil; image; corporate branding; Social Sciences;

    Sammanfattning : Föreningar har överlag svårt att rekrytera och engagera nya medlemmar till sin verksamhet. Det är främst i målgruppen unga vuxna, som antalet engagerade är underrepresenterade. Detta är både ett samhällsproblem och ett problem hos många föreningar. LÄS MER

  3. 3. Syns vi - finns vi !? : marknadsföringsstrategier för Svenska FSC

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Kristofer Ek; Anna Furness-Lindén; [2005]
    Nyckelord :FSC; marknadsföringsstrategier; kommunikation; mervärdesmärkning; miljömärkning;

    Sammanfattning : A couple of hundred years ago half of the earth's surface was covered by forest. Today, only half remains and every year an area the size of Nepal is disappearing. Deforestation, together with the burning of fossil fuels, is also one of the reasons for the increasing greenhouse effect. LÄS MER