Sökning: "varumärke idrott"

Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade orden varumärke idrott.

  1. 21. Varumärkesutveckling inom idrott : En fallstudie av Svenska Ridsportförbundet

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Pääjärvi; [2009]
    Nyckelord :Brand equity; Sport Brand Management; Varumärke; Ridsport;

    Sammanfattning : Sportindustrin blir alltmer marknadsdriven. För att kunna bedriva effektiv marknadsföring blir det allt vanligare att strategiskt arbeta med att utveckla varumärken, brand management, som man använder sig av för att genom olika kommunikationskanaler attrahera konsumenter. LÄS MER

  2. 22. Att bygga starka varumärken inom idrotten : En fall studie av föreningarna BS BolticGöta och Färjestad BK

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Mattias Svensson; Robin Kristiansson; [2007]
    Nyckelord :Varumärken; Idrott; Boltic; Färejstad; Bygga varumärken;

    Sammanfattning : Varumärken är något som blir allt viktigare för alla olika organisationer. För att kunna nå ett bra resultat och undvika den hårda konkurrens som idag finns är det avgörande att kunna bygga ett starkt varumärke. LÄS MER

  3. 23. Beskattning av idrottsföreningar - särskilt vid professionella inslag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Henrik Larsen; [2007]
    Nyckelord :Skatterätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Detta arbete behandlar de förmånliga inkomstskatteregler som gäller för ideella idrottsföreningar. På grund av idrottens hälsobefrämjande effekter har lagstiftaren valt att stödja idrottsföreningarna genom att i viss utsträckning befria dem från inkomstskatt. Reglerna om detta återfinns i 7 kap. LÄS MER

  4. 24. Sponsring till FBK : En kvalitativ undersökning om vad samarbetet mellan Färjestad BK och dess sponsorer ger

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Sara Eriksson; Labrini Stavrekas; [2006]
    Nyckelord :Idrott; finansiering; kvalitativ metod;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har det blivit allt viktigare för idrottsklubbar att få finansiärer utifrån. De ekonomiska kraven på klubbarna för att kunna överleva har på senare tid blivit större och därför utgör sponsring en allt större och viktigare del av idrottsklubbars ekonomi. LÄS MER

  5. 25. En strategisk allians? En studie av samarbetet mellan IMG, Celebrity Endorsement och dess klientföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pehr Adolf Tamm; [2002]
    Nyckelord :strategiska allianser; IMG; Celebrity endorser; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : En enskild persons eller ett lags prestationer inom idrotten har alltid fascinerat mänskligheten. Det har genom tiderna alltid funnits individer som har urskiljt sig från mängden genom sin personlighet och förmåga att bättre utöva en idrott. Dessa individer blir ofta populära och en förebild för många. LÄS MER