Sökning: "varumärke status"

Visar resultat 16 - 20 av 35 uppsatser innehållade orden varumärke status.

  1. 16. Barn av bruksandan : En studie om unga vuxnas platskänsla och dess roll i individens föreställningar om framtiden i bruksorten Hagfors.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Johanna Rickan; Malin Sundqvist; [2014]
    Nyckelord :identity; place belonging; adolescents; industrial town mentality; gender; identitet; platskänsla; ungdomar; bruksortsmentalitet; genus;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att studera hur de historiska mönstren på en bruksort, i fråga om arbetsmarknad och genuskontrakt, kan tänkas påverka ungdomar i valet att flytta eller stanna. Med utgångspunkt i statistik presenteras studiens problemformulering vilken fokuserar på den negativa befolkningsutveckling som råder i Värmland i allmänhet och Hagfors i synnerhet. LÄS MER

  2. 17. Specialiseringens gränsland : När expertgrupper förväntas att samarbeta.

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Eriksson Joacim; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studies syfte var att undersöka hur enheter organiserar sig när det uppstår gemensamma arbetsuppgifter. För att uppnå syftet har arbetsmetoden samordnad delgivning studerats. Samordnad delgivning är en arbetsmetod där enheter inom Kronofogden förväntas att delge varandras ärenden, vilket i längden innebär att enheterna måste samarbeta. LÄS MER

  3. 18. IK Sirius fotboll : vägen tillbaka till Allsvenskan

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Samer Josef Dirawi; [2014]
    Nyckelord :differentiering; segmentering; positionering; varumärke; CSR; fotboll; IK Sirius;

    Sammanfattning : Många fotbollslag har ambitioner att spela i den högsta divisionen där de kan konkurrera med landets bästa fotbollslag. Många fotbollslag som IK Sirius har haft svårt att nå toppen då de saknar resurser för att etablera sig bland de bästa fotbollslagen. LÄS MER

  4. 19. Onlinerecensionens betydelse : En kvantitativ studie om dess påverkan på unga kvinnors syn på varumärket

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Lisa Johansson; Anne Nilsson; [2013]
    Nyckelord :onlnerecension; unga kvinnor; varumärke;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att få mer förståelse för hur unga kvinnor syn på varumärket förändras av användandet av onlinerecensioner. Utgångspunkten för vår studie är teknikutvecklingen och internets framfart såväl som vetskapen om att kvinnliga konsumenter i dagens samhälle är väldigt köpkraftiga. LÄS MER

  5. 20. Effektivt beslutsfattande för energieffektiviseringar – en fallstudie av uppvärmningssystem inom vattenkraften

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :David Harnesk; [2012]
    Nyckelord :Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att analysera den kringliggande problematiken för energiproducenters beslutsfattningsprocess när de utvärderar investeringar i energieffektiviseringsåtgärder för uppvärmningssystem i vattenkraftsbaserade produktionsenheter i Sverige. Studien har utgått ifrån de dokumenterade barriärerna för investeringar i energieffektiviseringsåtgärder och applicerar konceptet om Environmental Management Accounting och Total Cost Assessment för uppvärmningssystem på en produktionsenhetsnivå i form av en fallstudie av Sveriges ledande producent av vattenkraftsbaserad el, Vattenfall Vattenkraft AB (Hydro). LÄS MER