Sökning: "varumärke status"

Visar resultat 6 - 10 av 35 uppsatser innehållade orden varumärke status.

  1. 6. Prioritering av mjuka faktorer vid fastighetsvärdering : en kvantitativ analys av Miljöbyggnads-certifierade fastigheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Elias Adolfsson; Jesper Jansson; [2021]
    Nyckelord :Soft factors; Miljöbyggnad; property valuation; prioritization; Mjuka faktorer; Miljöbyggnad; fastighetsvärdering; prioritering;

    Sammanfattning : Klimatkrisen är idag en stor samhällsfråga som berör den hållbara utvecklingen i världen och Sverige. Bostäder och service står för 40% av Sveriges slutliga totala energianvändning. På senare tid har det blivit vanligare att miljöcertifiera byggnader, där certifieringen Miljöbyggnad är den mest förekommande. LÄS MER

  2. 7. Influera i tidningen eller influencer på Instagram? : En kvantitativ jämförelse av hur konsumenters attityd påverkas mot ett varumärke genom influencer marketing i sociala medier jämfört med marknadsföring i traditionella medier

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Malin Petersson; Sofia Svensson; [2020]
    Nyckelord :Instagram; newspaper; Instagram; tidning;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: I samma takt som sociala medier växer har också nya marknadsföringsstrategier tillkommit. Vi får reklam från människor som vi själva har valt att följa som gör samarbeten med företag i sociala medier, så kallat influencer marketing. LÄS MER

  3. 8. Influencer marketing – ett stockholmssyndrom? : En kvalitativ studie om unga kvinnors psykosociala upplevelser av Influencers marknadsföring på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Desirée Karlsson; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; status symbol; psychosocial health; young women; identity; Influencer marketing; statussymboler; psykosocial hälsa; unga kvinnor; identiet;

    Sammanfattning : Den psykiska ohälsan hos befolkningen i Sverige har ökat markant sedan 1980-talet och kvinnor är de som drabbas i störst utsträckning. I samband med att sociala medier har vuxit har även en ny bransch med Social Media Influencers etablerats vars syfte är att skapa ett personligt varumärke och därmed påverka sin målgrupp. LÄS MER

  4. 9. Lyxvarumärken möter sociala medier : En kvalitativ studie om sociala mediers påverkan på lyxvarumärkens varumärkeskapital

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Linus Bolander; Daniel Erkas; [2019]
    Nyckelord :Brand equity; brand; social media; luxury brands; eWOM; Varumärkeskapital; varumärke; social media; lyxvarumärken; eWOM;

    Sammanfattning : Sociala medier, som ingår i Web 2.0, används idag av företag och organisationer i stor utsträckning för att exponera sina varumärken och förvalta eller skapa relationer med både befintliga och potentiella konsumenter. LÄS MER

  5. 10. ”Det ska låta orange” : En kvalitativ studie om musikproducenters arbetsprocesser inom reklamfilmsbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Simon Löhf; [2017]
    Nyckelord :Commercial; marketing; music; sound; producer; advertisement;

    Sammanfattning : I många kulturer så har musikerns roll varit något av vikt, men samtidigt av låg status. Musiker måste ofta hänge sig till olika områden av musicerande för att gå runt och därför är det viktigt att undersöka hur de olika alternativen ser ut. LÄS MER