Sökning: "varumärke status"
Visar resultat 21 - 25 av 35 uppsatser innehållade orden varumärke status.
21. LHC - Strävan efter att öka den totala kundupplevelsen
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : In today's society there are a lot of offers towards consumers, where they actively have to choose the most appealing offer. In order for an offer to be attractive it must add value in line with the customers demand. LÄS MER
22. Inte utan min iPhone - En kvalitativ studie om varumärkesframgång ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Inte utan min iPhone - En kvalitativ studie om varumärkesframgång ur ett konsumentperspektiv. Starka varumärken är en stor tillgång för organisationer och kan spela en avgörande roll för konsumentlojalitet och finansiell tillväxt. Brand managementforskning har främst fokuserat på organisationers finansiella nytta med varumärken. LÄS MER
23. Kontrasternas ö : En analys av Ölands image och hur öns varumärke kan utvecklas
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : Öland’s Business Office is on the verge of developing a strategy for the island’s future tourism. Before any work with developing Öland can be carried out, it is essential to gain an understanding of how the place is perceived today. LÄS MER
24. Känd eller okänd : En kvantitativ studie av MQ:s Urban kampanjer
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : För företag i det moderna samhället är nyckeln till framgångsrik marknadsföring en förmåga att kunna sälja in produkter, tjänster och budskap och att kunna göra det på ett sådant vis att de sticker ut ur mängden bland andra företag som syftar till att göra samma sak. Ett sätt att uppnå detta är genom att använda sig av kända människor för att lyfta fram det som marknadsförs. LÄS MER
25. Shop 'til you drop! Hur kan lyxvaran behålla sin exklusivitet när fler har möjlighet att konsumera den?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka lyxvarans benägenhet att behålla sin status och exklusivitet utifrån ett konsumentperspektiv. Fenomenet att fler är kapabla till att konsumera lyx borde hämma lyxproduktens mervärde. LÄS MER