Sökning: "varumärke status"

Visar resultat 11 - 15 av 35 uppsatser innehållade orden varumärke status.

  1. 11. Valet av smartphone : En kvalitativ studie om vad som motiverar konsumentbeteendet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Solin Jangiri; Sagiba Syed; [2017]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; Smartphone; Psykologiska faktorer; Kulturella faktorer; Sociala faktorer; Varumärkeslojalitet; Brand community;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle ligger inte fokus bara på den fysiska produkten utan även på konsumentbeteendet och värdet av ett varumärke. Varumärken bär på symboliska värden som konsumenter använder sig av för att identifiera sig själva och skapa gemenskaper, även kallat Brand communities. LÄS MER

  2. 12. Vill du ha en påse? : Hur en påse skapar ökad kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Fransson; Josefine Lindstrand; Josefin Kautto; [2017]
    Nyckelord :Bag; Customer Loyalty; Marketing; Branding; Attitude; Påse; Kundlojalitet; Marknadsföring; Varumärke; Attityd;

    Sammanfattning : Textilmarknaden blir allt mer utsatt för konkurrens. Företag måste idag vara duktiga på att erbjuda konsumenter något utöver det vanliga för att hålla sig kvar på marknaden. LÄS MER

  3. 13. Finansiell Bootstrapping finns även på öltapp : En fallstudie inom den svenska ölbryggeribranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Aron Podavka; Robert Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Small and medium enterprises; resource; resource allocation; financial bootstrapping.; Små och medelstora företag; resurs; resursallokering; finansiell bootstrapping.;

    Sammanfattning : Purpose: The study aims to examine how small and medium sized enterprises applies financial bootstrapping and whether there are any disparities in appliance. Further on the study aims to examine resource requirements for the beer brewing industry and whether there are any disparities in requirement between small and medium sized companies. LÄS MER

  4. 14. Kvinnan, mannen & barnet : Hur modelläsaren i Ikeakatalogen konstrueras i förhållande till familjen som social praktik

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Suzanne Barnes; [2014]
    Nyckelord :SFL; multimodal textanalys; social praktik; Ikea; familj;

    Sammanfattning : Analysen syftar till att studera hur Ikeakatalogens modelläsare konstrueras i förhållande till familjen som social praktik idag genom att studera hur diskursen har förändrats över tid. Nedan följer en diakron multimodal textanalys av fem svenska Ikeakataloger mellan 1973 och 2013. LÄS MER

  5. 15. Vi har sett och hört den, men var då? : En enkätundersökning om barns och vuxnas relation till instrumentet trumpet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för konstnärliga studier

    Författare :Andreas Aasen; [2014]
    Nyckelord :Survey; children and adults; trumpet; music school; Enkätundersökning; barn och vuxna; trumpet; musik- och kulturskola;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka om barn och föräldrar känner till instrumentet trumpet och vilka föreställningar de har om detta instrument.   Mina frågeställningar är:   Vad vet 6-7 åringar och deras föräldrar om instrumentet trumpet? Vilka föreställningar har de om instrumentet trumpet?   För att ta reda på dessa frågor har jag genomförd en enkätstudie i Arvika med barn i första klass och deras föräldrar. LÄS MER