Sökning: "varumärkesallians"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet varumärkesallians.

  1. 1. Co-Branding : Ett bra verktyg eller endast upphaussning?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Edvin Kanlic; Máni Jonsson; Forat Al Haider; [2011]
    Nyckelord :Co-branding; varumärkesallians; samarbete; synergieffekt; misslyckande kritiska faktorer.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Att inneha ett starkt varumärke är något som de flesta företag strävar efter. Genom brand equity kan företagen mäta sitt eget varumärke i jämförelse med sina konkurrenter. Det finns många olika tillvägagångssätt för att stärka sitt varumärke och co-branding är ett utav dessa. LÄS MER

  2. 2. Landshypoteks samarbete med Gjensidige : en studie av en varumärkesallians

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Maria Dahlqvist; [2010]
    Nyckelord :Landshypotek; Försäkring; Varumärkesallians;

    Sammanfattning : Från att ha varit ett strikt låneinstitut kan idag Sveriges största låneinstitut för jord- och skogsägare, Landshypotek, erbjuda sina medlemmar lösningar inom både bank och försäkring. Under varumärket Landshypotek erbjuds föreningens grundläggande tjänster, medan övriga tjänster tillhandahålls av samarbetspartners. LÄS MER

  3. 3. Olämpliga varumärkesallianser som marknadsstrategi : En studie av allianser mellan varumärken utifrån olika förutsättningar

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ted Wärnåker; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inom området för varumärkesutvidgningar genom varumärkesallianser har tidigare forskning visat på sambandet mellan en kunds associationer till de enskilda varumärkena och dennes uppfattning av alliansvarumärket. Annan forskning har visat på betydelsen av informationskonsekvens i varumärkesattribut för hur kunden uppfattar varumärken. LÄS MER

  4. 4. Co-branding, motiv, framgång och verkan- en studie av fem varumärkesallianser.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Klingerot; Anna Hansen; [2005]
    Nyckelord :Co-branding; motiv; varumärken; samarbete; synergi; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi avser att undersöka vilka motiv företag har när de väljer att samarbeta kring varumärken samt vad det kan uppkomma för fördelar och nackdelar med allianserna. Vi vill även ta reda på vilka faktorer det finns för att lyckas med en varumärkesallians. För att uppfylla vårt syfte har vi använt oss av en kvalitativ metod. LÄS MER