Sökning: "varumärkesbyggande marknadskommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden varumärkesbyggande marknadskommunikation.
1. Värdet av ett varumärke : En kvalitativ studie om Sundsvalls kommuns platsvarumärke
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Det finns en splittrad image kring platsen och dess identitet. Med hjälp av fokusgruppen går det att se att en del upplever staden som naturnära med ett stabilt utbud av aktiviteter, medan andra inte känner till staden eller inte ser staden som sin framtida plats. LÄS MER
2. Interaktivitet - vägen till framgång : En fallstudie av marknadskommunikativa strategier förvarumärkesbyggande på Instagram
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien är en fallstudie av Matilda Djerf och Djerf Avenue´s marknadskommunikativa strategier på Instagram. Syftet med studien är att undersöka vilka kommunikativa strategier Matilda och Djerf Avenue använder sig av för att bygga upp Djerf Avenue’s varumärke på Instagram. LÄS MER
3. Kom snart tillbaka! : En analys av hur företag kan arbeta för att stärka sin varumärkeskännedom i svåra tider
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie var att analysera arbetsprocessen vid framtagning av marknadskommunikation, som syftar till att stärka varumärkeskännedomen när företaget är begränsad med en liten budget. Detta var ett aktuellt forskningsområde då företag, inte minst under Corona-pandemin, ibland genomgår kriser där marknadsbudgeten reduceras. LÄS MER
4. “Om vi går in med en viss summa vill vi få tillbaka samma summa fast i en annan valuta” : En kvalitativ jämförande fallstudie av sponsring i varumärkesbyggande syfte
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Sensommar! Festivalen och Way out West är två festivaler som varit omdebatterad i media, Sensommar! Festivalen med anledning av en kontroversiell artistbokning och Way out West som kritiserats för att vara ett översponsrat evenemang. Bakom festivalerna finns företag som i egenskap av sponsorer möjliggör arrangemangen och i sin tur får något i utbyte - i många fall synlighet i samband med evenemangen. LÄS MER
5. Content Marketing : varumärkesbyggnad inom modebranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Digitaliseringen har öppnat upp hela världen som konkurrensfält för modevarumärken. Alltsåkan det vara ännu svårare att nå fram och väcka intresse på grund av nya digitala kanaler som företag kan använda i sin marknadskommunikation. LÄS MER