Sökning: "virtual learning environment"

Visar resultat 11 - 15 av 128 uppsatser innehållade orden virtual learning environment.

  1. 11. Comparative Analysis of Spatiotemporal Playback Manipulation : Evaluating Desktop Environments versus Immersive Head-Mounted Virtual Reality Environments

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Andreas Wrife; [2023]
    Nyckelord :virtual reality; surgical simulations; external ventricular drainage; motion capture; interaction controls; virtuell verklighet; kirurgiska simuleringar; extern ventrikeldränage; motion capture; interaktionskontroller;

    Sammanfattning : Virtual Reality (VR) is a creative tool that enables immersive learning, planning and training of surgical operations. Extensive research has been conducted in multiple surgical specialities where VR has been utilized, such as spinal neurosurgery. However, cranial neurosurgery remains relatively unexplored in this regard. LÄS MER

  2. 12. Asymmetrical Collaboration in VR and the Impact of Embodiment during a Guided Procedural Learning Task

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Larissa Wagnerberger; [2023]
    Nyckelord :virtual reality; symmetrical and asymmetrical system; collaborative learning; procedural learning; embodiment; virtual reality; symmetriska och asymmetriska system; samarbetsinriktad inlärning; procedurellt lärande; förkroppsligande;

    Sammanfattning : Virtual Reality (VR) is valuable for educational purposes, particularly procedural learning. However, single-user applications lack the benefits of teacher guidance. Symmetrical VR systems, where both teacher and student use VR, have limitations in supervision and accessing external materials. LÄS MER

  3. 13. Upplevelserikt och interaktivt lärande om odling : VR-spel med förmågan att undervisa praktisk skötsel av grödor och blommor

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Erik Kesten; Sen Chaipetch; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality VR ; Serious games; Game-based learning; Gamification; Cultivation; Learning; Virtuell verklighet VR ; Serious games; Game-based learning; Gamification; Odling; Lärande;

    Sammanfattning : I detta kandidatarbete kommer vi att utforska och diskutera Virtual Reality (VR) som ett verktyg för lärande. Undersökningen prövar sig mot kontinuerliga speltester såväl som enkäter vars frågor om spelar- och läroupplevelse tar inspiration från Player Experience Inventory (PXI). LÄS MER

  4. 14. Exploring the Potential of Virtual Reality to Promote Sustainable Behaviours: A Mixed-Methods Approach

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för teknik och naturvetenskap; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Kutman Bekiroglu; [2023]
    Nyckelord :VR; immersion; semi structured interviews; digital material exploration; carbon emissions; behavioural change; embodied sketching.;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore the potential of virtual reality (VR) to promote sustainable behaviours. The literature review draws from various fields that discuss the advantages and limitations of VR in design experiences (Scurati, et al. LÄS MER

  5. 15. Stable diffusion for HRIR extrapolation : A novel approach with deep learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Axel Rooth; [2023]
    Nyckelord :Head-related filter; Generative AI; Diffusion; Huvud-relaterat filter; Generative AI; Diffusion;

    Sammanfattning : Humans perceive and interact with their environment through a multitude of sensory channels. Among these, hearing plays a pivotal role, enabling humans to effectively navigate their surroundings. LÄS MER