Sökning: "virtuella miljöer"

Visar resultat 11 - 15 av 122 uppsatser innehållade orden virtuella miljöer.

  1. 11. Improving the ecological validity of cognitive functions assessment through Virtual Environments : Results of a usability evaluation with healthy adults

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Simone Tafaro; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; Cognitive Impairment; Ecological Validity; Virtual Environments; Virtuell verklighet; kognitiv funktionsnedsättning; ekologisk validitet; virtuella miljöer;

    Sammanfattning : The early detection of mild cognitive impairment has the potential to significantly impact the lives of individuals who may be unaware of their cognitive decline. Such a condition can greatly affect their quality of life and ability to perform daily activities. LÄS MER

  2. 12. Local collaboration in a Mixed Reality environment : Adding virtual heads to improve social presence

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lucas Detto; [2023]
    Nyckelord :Mixed reality; Augmented reality; Social presence; Avatars; Uncanny valley; Video see-through; Blandad verklighet; Förstärkt verklighet; Social närvaro; Avatarer; Kusliga dalen; Video genomskinlig;

    Sammanfattning : This thesis investigates the use of virtual avatar heads to enhance local video see-through collaboration in a mixed reality environment. When users engage with each other using a head-mounted display, the device sits atop their head and obstructs their view, concealing their gaze and facial expressions while collaborating. LÄS MER

  3. 13. "I feel it’s very dystopian" : Exploring User Perceptions and Attitudes Towards Virtual Influencers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Siddharth Mishra; [2023]
    Nyckelord :Virtual influencers; Design fictions; Computer-generated imagery; Social computing;

    Sammanfattning : Virtual influencers (VIs), computer-generated characters, can act as a medium to influence followers on social media platforms. This is a relatively novel phenomenon, with popular VIs having over six million followers. This study investigates VIs from the perspective of human-computer interaction. LÄS MER

  4. 14. Stable diffusion for HRIR extrapolation : A novel approach with deep learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Axel Rooth; [2023]
    Nyckelord :Head-related filter; Generative AI; Diffusion; Huvud-relaterat filter; Generative AI; Diffusion;

    Sammanfattning : Humans perceive and interact with their environment through a multitude of sensory channels. Among these, hearing plays a pivotal role, enabling humans to effectively navigate their surroundings. LÄS MER

  5. 15. Transforming a sport into an exergame : An exploratory study on how golfers interact with sports technology with game mechanics, and how it affects their golfing experience

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Peter Borojevic; [2023]
    Nyckelord :sports technology; games; exergames; game mechanics; golf; sportteknologi; spel; träningsdatorspel; spelmekanik; golf;

    Sammanfattning : Teknik med spelmekanik används allt mer i sportmiljöer, men både fördelar och utmaningar finns med denna typ av teknik. Nyligen har ett kommersiellt intresse riktats mot golf driving ranges och installation av spelsystem i dessa områden, men lite forskning har utförts om hur dessa installationer påverkar golfare under deras träning och hur spelare interagerar med dem. LÄS MER