Sökning: "virtuella miljöer"
Visar resultat 26 - 30 av 122 uppsatser innehållade orden virtuella miljöer.
26. Atmosfäriska Landskap : att uppleva och gestalta det immateriella
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur landskapets atmosfär och immateriella kvaliteter upplevs samt vilka möjligheter en som landskapsarkitekt har att gestalta och representera dessa. Inledningsvis presenteras teorier om hur landskap upplevs. LÄS MER
27. THE EFFECT OF DIFFERENT INSTUNCTIONS ON SPATIAL LEARNING IN A VIRTUAL ENVIROMENT
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : A desktop virtual reality environment of a campus area (called Silcton) was used to examine how instructing participants on performing exploration in an unfamiliar environment impacts the acquired spatial knowledge. Participants explored the Silcton virtual environment, after having received differing instructions on what to do. LÄS MER
28. The Impact of Social Distancing on Evacuations using Crowd Simulations
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : During pandemics such as the Coronavirus Disease 2019 (COVID19), some government agencies might recommend that citizens keep distance to other people when moving in public environments; this distance is often referred to as social distancing. Since social distancing limits how people are allowed to move in an environment, it could prove to become an obstacle during situations such as evacuations. LÄS MER
29. Metadieges i spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Metadieges i spel presenterar en ny term för hur dieges kan kategoriseras i spel. En granskning har gjorts av modeller som tidigare använt begreppet dieges varpå en lucka har upptäckts. De tidigare modellerna kategoriserar inte ljud i metanarrativ när det finns två narrativa lager. LÄS MER
30. Object Selection by Relative Hand to Cursor Mapping : Design and Evaluation of a 2D-Object Selection Technique for Hand Tracking in Virtual Environments
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Hand and tracker jitter negatively affect performance with ray-casting in virtual environments, making it difficult to acquire small objects which require high levels of precision. This study evaluates an alternative target acquisition technique for 2D-interfaces in virtual environments with relative hand-to-cursor mapping. LÄS MER