Sökning: "visuell kvalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden visuell kvalitet.

  1. 1. Data Visualization of Software Test Results : A Financial Technology Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elvira Dzidic; [2023]
    Nyckelord :Software testing; Regression testing; Visualization dashboard; Test results; Visual analytics; Quality assurance; Mjukvarutestning; Regressionstestning; Visualiseringsdashboard; Test resultat; Visuell Analys; Kvalitetssäkring;

    Sammanfattning : With the increasing pace of development, the process of interpreting software test results data has become more challenging and time-consuming. While the test results provide valuable insights into the software product, the increasing complexity of software systems and the growing volume of test data pose challenges in effectively analyzing this data to ensure quality. LÄS MER

  2. 2. Visual Attention Guided Adaptive Quantization for x265 using Deep Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mikaela Gärde; [2023]
    Nyckelord :video encoding; deep learning; visual attention; adaptive quantization; videokodning; djupinlärning; visuellt fokus; adaptiv kvantisering;

    Sammanfattning : The video on demand streaming is raising drastically in popularity, bringing new challenges to the video coding field. There is a need for new video coding techniques that improve performance and reduce the bitrates. LÄS MER

  3. 3. Robust visual SLAM with compressed image data : A study of ORB-SLAM3 performance under extreme image compression

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Guangzhi Wang; [2023]
    Nyckelord :ORB-SLAM3; compression; image feature; localization accuracy; internal parameter; hybrid compressing; brightness enhancement; ORB-SLAM3; kompression; bildfunktion; lokaliseringsnoggrannhet; intern parameter; hybridkomprimering; ljusstyrkeförstärkning;

    Sammanfattning : Offloading SLAM to the edge/cloud is now becoming an attractive option to greatly decrease device energy usage. The new SLAM solution involves compressing image data on the device before transmission, allowing a further decrease in the network bandwidth when performing SLAM at the edge/cloud. LÄS MER

  4. 4. Effekter av serious games på lärande och motivation hos barn med inlärningssvårigheter : En utvidgad strukturerad litteraturstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Julia Törn; Jonas Åhlström; [2023]
    Nyckelord :learning; learning disabilities; motivation; public health; serious games; folkhälsa; inlärningssvårigheter; lärande; motivation; serious games;

    Sammanfattning : Introduktion: Utbildningsnivå är en bestämningsfaktor för hälsa, och det finns starka kopplingar mellan en individs utbildningsnivå och hälsa. Inlärningssvårigheter som dyslexi och dyskalkyli kan bidra till svårigheter i skolan samt fysisk och mental ohälsa. LÄS MER

  5. 5. The Speed of Clouds : Utilizing Adaptive Sampling to Optimize a Real-Time Volumetric Cloud Renderer

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emrik Hydén; [2023]
    Nyckelord :Volumetric clouds; Ray marching; Bilinear interpolation; Adaptive sampling; Unity3D; Volymetriska moln; Ray marching; Bilinjär interpolering; Adaptiv sampling; Unity3D;

    Sammanfattning : Volumetric clouds are often used in video games in order to improve the realism or graphical quality of the game. However, in order to achieve real-time rendered clouds, optimizations have to be implemented as part of the rendering algorithm. LÄS MER