Sökning: "webbaserade sociala nätverk"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden webbaserade sociala nätverk.

  1. 1. Vilka orsaker kan leda till aktieinvesterarnas irrationella beteende? : En empirisk studie

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Yusuf Taskin; Batoul Gaballa Issa; [2015]
    Nyckelord :Behavioral Finance; Overconfidence; Herd Behavior; Egocentricity; Efficient Market Hypothesis; Information; Behavioral Finance; Overconfidence; Herd Behavior; Egocentricity; Effektiva Marknadshypotesen; Information;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att förstå vilka orsaker som kan förklara svenska aktieinvesterares irrationalitet med hänsyn till deras informationsbearbetning.  Metod: Undersökningen är genomförd av en kvantitativ forskningsmetod med inslag av kvalitativa aspekter i form av webbaserade enkäter. LÄS MER

  2. 2. Annonsering i övergången från tryckt till digitalt magasin : En komparativ innehållsanalys av annonsering i magasins tryckta och digitala upplaga

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Michael Strandberg; [2011]
    Nyckelord :Advertising; affiliate advertising; digital magazines; Affiliate annonsering; annonsering; digitala magasin;

    Sammanfattning : Avsikten med denna fallstudie är att jämföra annonsering i några svenska magasins tryckta och digitala upplaga. Fokus ligger på hur annonseringen förändrats i övergången från tryckt till digital produkt. Skillnader i mängden annonser, dess layout samt avsändare och budskap har undersökts. LÄS MER

  3. 3. Employer Branding genom Webbaserade Sociala Nätverk : En Fallstudie på Tekniska Verken

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Rickard Östlund; Cecilia Nennefors; [2010]
    Nyckelord :Employer Branding; Webbaserade Sociala Nätverk;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att utifrån ett marknadsförings- och kommunikationsperspektiv beskriva och analysera hur olika parter inom fallföretaget Tekniska Verken uppfattar användandet av webbaserade sociala nätverk för att attrahera potentiell arbetskraft. Åtta intervjuer genomfördes, fyra med chefer och fyra med nyanställda, på Tekniska Verken. LÄS MER

  4. 4. Viral marknadsföring som rekryteringsverktyg

    C-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Ramon Gallardo de la Cruz; Anna Jansson; William Wedenryd; [2008-06-30]
    Nyckelord :Viral marknadsföring; mun-till-mun; word of mouth; webbaserade sociala nätverk; AstraZeneca; försöksperson;

    Sammanfattning : Undersökningen bygger på en fallstudie som genomförts på företaget AstraZeneca. De är ett läkemedelsföretag vars produkter finns till försäljning i över 100 länder. LÄS MER