Sökning: "webbundersökning"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet webbundersökning.

  1. 1. Flexibelt arbete och känslan av sammanhang : Kvantitativ studier av inustribranschen

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Adam Granberg; [2022]
    Nyckelord :flexibelt arbete; arbetsrelaterad KASAM; industri; arbetshälsa;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studies syfte är att undersöka till vilken grad flexibelt arbete kan associeras med arbetsrelaterad KASAM.Metod: Detta är en kvantitativ tvärsnittsstudie riktad till industriarbetare i centrala Sverige, som kan arbeta flexibelt åtminstone deltid. LÄS MER

  2. 2. Förnybar energi i småhus

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för kemiteknik

    Författare :Martin Jonas Peter Jonsson; [2021]
    Nyckelord :Energiteknik; solceller; solkraft; förnybar energi; energisystem; laddstation; grön teknik; värmepump; bergvärmepump;

    Sammanfattning : I detta examensarbete i energiteknik har en litteraturstudie om de vanligaste energisystemen i Sverige och en webbundersökning gjorts där 550 husägare i Järfälla kommun erbjudits att delta. I undersökningen ställdes 11 frågor om deras nuvarande energisystem och ifall de var benägna att investera i solkraft. LÄS MER

  3. 3. Stolthet eller fördom : en studie om svenska konsumenters attityd till svenska viner

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskap

    Författare :Dasha Sandelin; [2019]
    Nyckelord :Swedish wine; swedish vineyards; wine consumtion; wine engagement; Svenskt vin; vinodling i sverige; vinkonsumtion; vinengagemang;

    Sammanfattning : Introducion Southern Sweden is an emerging wine region. Two things have made wine growing possible on our latitude: slowly rising temperature and new crossings of hereditary grape varieties. Grapes is a culturally new product in the Swedish farming landscape, which requires an introductory period. LÄS MER

  4. 4. Konsumentens gröna livsmedelskompass

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Luiza Schunnesson Flores da Cunha; [2017]
    Nyckelord :Brand identity; Green marketing; Eco labels; Eco design; Food packaging design; Consumers decisions; Environmental certification; Ecological; Food products; Förpackningsdesign för livsmedel; Varumärkesidentitet; Grön marknadsföring; Ekologisk design; Miljöcertifieringar; Ekologiska livsmedel; Konsumentval;

    Sammanfattning : This study aimed to get a better understanding for how packaging design, brand and certifications guide Swedish consumers when choosing between different ecological food products. The study further investigated how brands could use packaging design and a certification strategy as a way to advertising the brand and the food as ecological. LÄS MER

  5. 5. Konsumenternas prioriteringar vid köp av nötfärs : valbaserad conjoint analys

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Daniel Andersson; Pontus Bjuremark; [2015]
    Nyckelord :nötfärs; mervärdesmärkning; Krav; EU-eko; Svenskt sigill; Svenskt kött; Nyckelhålet;

    Sammanfattning : En nedåtgående marknadsutveckling för svensk nötköttsproduktion sedan EU-inträdet samtidigt som både import och efterfrågan ökat betyder att konsumenten i större utsträckning prioriterat importerat kött. Många faktorer styr en konsument när denne ska välja livsmedel. LÄS MER