Sökning: "webbundersökning"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet webbundersökning.
1. Flexibelt arbete och känslan av sammanhang : Kvantitativ studier av inustribranschen
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Syfte: Denna studies syfte är att undersöka till vilken grad flexibelt arbete kan associeras med arbetsrelaterad KASAM.Metod: Detta är en kvantitativ tvärsnittsstudie riktad till industriarbetare i centrala Sverige, som kan arbeta flexibelt åtminstone deltid. LÄS MER
2. Förnybar energi i småhus
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för kemiteknikSammanfattning : I detta examensarbete i energiteknik har en litteraturstudie om de vanligaste energisystemen i Sverige och en webbundersökning gjorts där 550 husägare i Järfälla kommun erbjudits att delta. I undersökningen ställdes 11 frågor om deras nuvarande energisystem och ifall de var benägna att investera i solkraft. LÄS MER
3. Stolthet eller fördom : en studie om svenska konsumenters attityd till svenska viner
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskapSammanfattning : Introducion Southern Sweden is an emerging wine region. Two things have made wine growing possible on our latitude: slowly rising temperature and new crossings of hereditary grape varieties. Grapes is a culturally new product in the Swedish farming landscape, which requires an introductory period. LÄS MER
4. Konsumentens gröna livsmedelskompass
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : This study aimed to get a better understanding for how packaging design, brand and certifications guide Swedish consumers when choosing between different ecological food products. The study further investigated how brands could use packaging design and a certification strategy as a way to advertising the brand and the food as ecological. LÄS MER
5. Konsumenternas prioriteringar vid köp av nötfärs : valbaserad conjoint analys
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : En nedåtgående marknadsutveckling för svensk nötköttsproduktion sedan EU-inträdet samtidigt som både import och efterfrågan ökat betyder att konsumenten i större utsträckning prioriterat importerat kött. Många faktorer styr en konsument när denne ska välja livsmedel. LÄS MER