Sökning: "wow world of warcraft"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden wow world of warcraft.

  1. 1. Är alla spelare manschauvinistiska i WoW : genus och språkbruk inom World of Warcraft

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Josefine Björkman; Åsa Hermansson; [2022]
    Nyckelord :World of Warcraft; WoW; onlinespel; spelspråk; genus; språkbruk; autoetnografi; Butler genusperspektiv; spela som kvinna; spelkultur.; Science General;

    Sammanfattning : Uppsatsen Är alla spelare manschauvinistiska i WoW: Genus och språkbruk inom World of Warcraft är skriven av Josefine Björkman och Åsa Hermansson och är författad under Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen för kommunikation och medier, på Lunds universitet. I den här uppsatsen undersöks spelkulturen i World of Warcraft genom att analysera genus och språkbruk. LÄS MER

  2. 2. “MORE FEMINIST BULLSHIT”Exploring Sexism and the Battle Over Gender Construction in Video Game Discourse Communities

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Ola Nenzelius; [2021-02-09]
    Nyckelord :Video games; Women in games;

    Sammanfattning : Abstract: Thisstudyexplores gender construction in video game discourse communities, using Critical Discourse Analysis(CDA)as a theoretical frameworktogetherwith a quantitative, corpus linguistic methodology.Discourse samples weretaken from five online content creators for World of Warcraft(WoW)who react to the four Shadowlands: Afterlivestrailers for theWoW expansion released in November of 2020. LÄS MER

  3. 3. Reluctant readers and game literature : An intertextual analysis of World of Warcraft: Chronicle I 

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Hampus Söderberg; [2019]
    Nyckelord :World of Warcraft; WoW; World of Warcraft: Chronicle I; Reluctant readers; Intertextuality; Upper secondary school; EFL.;

    Sammanfattning : World of Warcraft and World of Warcraft: Chronicle I are in this essay analyzed as motivators for reluctant readers. World of Warcraft: Chronicle I is analyzed from small-scale and large-scale intertextual comparison to Greek and Norse mythology. LÄS MER

  4. 4. "You think you do, but you don´t" : En netnografisk fallstudie av fanservern Nostalrius virtuella demonstration för kreationen av World of Warcraft vanilla/legacy servers

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Rickard Koskenniemi; [2018]
    Nyckelord :WoW; World of Warcraft; virtual; digital; activism; Nostalrius;

    Sammanfattning : The virtual and digital world develops and changes frequently, within recent technology and the ways of using it. A complex phenomenon online with variables which isn’t fully defined in how they should be used or their strengths. One such thing is the use of the virtual and it´s tools in social movements. LÄS MER

  5. 5. The Changing Social Experience in World of Warcraft : Social Affordances in World of Warcraft and their impact on the Social Gaming Experience

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andree Gabrielsson; [2018]
    Nyckelord :World of Warcraft; WoW; Warcraft; Social Affordances; Social Experiences; User Experience Design; Gaming Experiences; Game Design; Social; Immersion; Achieve;

    Sammanfattning : Design philosophies in MMOs seem to have seen a shift in recent years. What used to be designs for social dependencies and challenging content seems to have become designs for social independence and casual play. LÄS MER