Sökning: "wow world of warcraft"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden wow world of warcraft.
1. Är alla spelare manschauvinistiska i WoW : genus och språkbruk inom World of Warcraft
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Uppsatsen Är alla spelare manschauvinistiska i WoW: Genus och språkbruk inom World of Warcraft är skriven av Josefine Björkman och Åsa Hermansson och är författad under Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen för kommunikation och medier, på Lunds universitet. I den här uppsatsen undersöks spelkulturen i World of Warcraft genom att analysera genus och språkbruk. LÄS MER
2. “MORE FEMINIST BULLSHIT”Exploring Sexism and the Battle Over Gender Construction in Video Game Discourse Communities
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : Abstract: Thisstudyexplores gender construction in video game discourse communities, using Critical Discourse Analysis(CDA)as a theoretical frameworktogetherwith a quantitative, corpus linguistic methodology.Discourse samples weretaken from five online content creators for World of Warcraft(WoW)who react to the four Shadowlands: Afterlivestrailers for theWoW expansion released in November of 2020. LÄS MER
3. Reluctant readers and game literature : An intertextual analysis of World of Warcraft: Chronicle I
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : World of Warcraft and World of Warcraft: Chronicle I are in this essay analyzed as motivators for reluctant readers. World of Warcraft: Chronicle I is analyzed from small-scale and large-scale intertextual comparison to Greek and Norse mythology. LÄS MER
4. "You think you do, but you don´t" : En netnografisk fallstudie av fanservern Nostalrius virtuella demonstration för kreationen av World of Warcraft vanilla/legacy servers
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : The virtual and digital world develops and changes frequently, within recent technology and the ways of using it. A complex phenomenon online with variables which isn’t fully defined in how they should be used or their strengths. One such thing is the use of the virtual and it´s tools in social movements. LÄS MER
5. The Changing Social Experience in World of Warcraft : Social Affordances in World of Warcraft and their impact on the Social Gaming Experience
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Design philosophies in MMOs seem to have seen a shift in recent years. What used to be designs for social dependencies and challenging content seems to have become designs for social independence and casual play. LÄS MER