Sökning: "writing lesson"

Visar resultat 16 - 20 av 41 uppsatser innehållade orden writing lesson.

  1. 16. Speaking through poetry- Using spoken word poetry to lower speaking anxiety among Swedish EFL learners

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Sara Törnqvist; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper presents a qualitative study investigating whether exercises inspired by spoken word poetry can be used as anxiety-lowering speaking exercises for Grade 9 students in Swedish secondary school and increase their motivation for speaking English in class. My initial hypothesis was that the students would feel less anxious to speak English in class when performing spoken word than when doing oral presentations. LÄS MER

  2. 17. Peer Review in the English Classroom -A Learner Perspective

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Sara Nordkvist; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This degree project essay presents a lesson study where a group of learners of English 6 in upper secondary school try peer review as a part of their writing process during two lessons and share their experience. The aims of this degree project essay are to find out how learners of English in upper secondary school feel about peer review as a strategy to develop their writing skills, and how it can be taught in a successful way. LÄS MER

  3. 18. Multimodala strategier i teknikundervisning för nyanlända elever

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna Wirstedt; [2018]
    Nyckelord :Teknikundervisning; Nyanlända; Multimodalitet; Design; Diskurs;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur lärare anpassar och planerar sin undervisning för att kunna kommunicera ämnesinnehåll i teknik med nyanlända elever. Studien genomfördes på en skola i utkanten av en svensk stad. På skolan går det bara flerspråkiga elever och de nyanlända eleverna direktinkluderas i klasserna. LÄS MER

  4. 19. Processbaserat skrivande i högstadieskolor och dess inverkan på elevmotivation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sara Nilsson; Robin Persson; [2018]
    Nyckelord :EFL; ESL; English Language Teaching; Feedback; Grades 7-9; Language Learning; Process-based Writing; Process writing;

    Sammanfattning : Throughout our teacher training program, we have noticed that students struggle to see the reason with writing task designs that are short and concludes upon the end of the lesson. Therefore, this degree project aims to gain an insight to whether the methods used in process writing and its various concepts can be used efficiently within schools to assist students in reaching higher grades and have higher rates of academic success, as well as discover the impacts of motivation tied in with the use of these specific task designs. LÄS MER

  5. 20. SKAM i religionsundervisningen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för teologi och religionsvetenskap

    Författare :Anna Lindh; [2018]
    Nyckelord :Populärkultur; SKAM; islam; religiositet; identitetsskapande; Philosophy and Religion;

    Sammanfattning : The Norwegian TV-series named SKAM became extremely popular all around the world in 2017. The same year the last season premiered. The main character in this season is named Sana. The theme in the last season is Sana’s Muslim religiosity and how her Muslim identity is problematized in relation to the Norwegian society. LÄS MER