Sökning: "writing lesson"

Visar resultat 11 - 15 av 41 uppsatser innehållade orden writing lesson.

  1. 11. The Advantageous and Disadvantageous Aspects of Utilizing Cooperative Learning in an ESL Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jens Hultberg; Filip Söderberg; [2020]
    Nyckelord :Cooperative learning; ESL classroom; Advantages and disadvantages;

    Sammanfattning : This evaluation of research investigates the advantageous and disadvantageous aspects of utilizing cooperative learning into the ESL (English as a second language) classroom for pupils at an elementary education level. Teachers need to be contemporary with their pedagogy and lesson design and implement methods that can enable that the national criteria regarding knowledge requirements in the syllabus for English are met. LÄS MER

  2. 12. Litteraturundervisning på gymnasiet -En kvalitativ intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Therese Berelius Berzelius; [2020]
    Nyckelord :Litteratur; urval; arbetssätt och gymnasium;

    Sammanfattning : Literary science is one of the subjects that students learn about in the Swedish curriculum. The purpose is to learn how to interpret texts, to learn the differences between texts and genres and learn about different epochs, the value of societes and people’s perspectives within literature. LÄS MER

  3. 13. ”Ser du mig?” : En vetenskaplig essä om tysta och blyga barn i förskolan som inte uppmärksammas

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Camilla Rooyani; [2020]
    Nyckelord :shy; shyness; silent children; withdrawn children; approaching shyness; children’s participation; child perspective; communication; pedagogues’ approach; inclusion; participation; introverted children; Blyg; blyghet; tystlåtna barn; tillbakadragna barn; bemöta blyghet; barns delaktighet; barnperspektiv; kommunikation; pedagogernas förhållningssätt; inkludering; delaktighet; introverta barn;

    Sammanfattning : This essay is a scientific essay that centers around a story based on a self-experienced dilemma about a shy and silent child who does not communicate with the pedagogues at the preschool nor the majority of the other children. The child chooses to only communicate through her best friend and is then able to use both body- and verbal language, and it is only through this friend that others learn what the child wants. LÄS MER

  4. 14. Så länge någon kan minnas : Historiebruk i samisk identitetsbildning 1969-2018

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Sandra Björklund; [2019]
    Nyckelord :Samer; Samefolket; historiebruk; samisk historia; Gaaltije; Sametinget; historiekultur; hermeneutisk metod; Samiskt informationscentrum;

    Sammanfattning : This paper deals with how different operators use Sami history, what kind of use of history they apply. The material I have analysed are lesson plans from Samiskt informationscentrum, The Sami – an Indigenous People in Sweden by Sametinget and the government, brochures by Gaaltije/Sydsamiskt kulturcentrum and the journal Samefolket the years 1969-2018. LÄS MER

  5. 15. Imitation PedagogyDeveloping Argumentative Abilities in Swedish Upper-Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Andreas Dahlberg; [2019]
    Nyckelord :Imitation; mentor text; scaffolding; language awareness; language control; critical language;

    Sammanfattning : This essay presents an interventional field study that aims to refine practice in the English classroom in Swedish upper-secondary school by implementing imitation pedagogy. Imitation pedagogy is essentially learning to analyze and imitate texts’ internal structure for developing one’s own production. LÄS MER