Sökning: "writing lesson"

Visar resultat 21 - 25 av 41 uppsatser innehållade orden writing lesson.

  1. 21. ”Dyslexia Becomes a Disability When Learning Differences are Overlooked” : A Case Study of English Language Teaching and Dyslexia Provisions in a Swedish Upper Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Ebba Fredriksen; [2017]
    Nyckelord :Dyslexia; Swedish upper secondary school; second language; English lesson; provision s; Dyslexi; svenskt gymnasium; andraspråk; engelsklektioner; anspassningar;

    Sammanfattning : Reading and writing difficulties and dyslexia affect how a student performs at school and, thus, their future lives (Borodkin & Faust 2014). This has been known and researched for the past decades (Fletcher 2009). LÄS MER

  2. 22. The Art of Imitation : A Pedagogy for Developing Language Awareness

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Leon Giang; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Although imitation pedagogy is not specified in the subject syllabus in GY 11, English teachers in upper-secondary school can apply this pedagogy in their teaching to enhance students’ language awareness. The subject syllabus specifies that teaching should help students develop language awareness. LÄS MER

  3. 23. Läsning som estetisk upplevelse eller inhämtning av fakta : En studie om undervisningsmetoder i skönlitteratur för grundskolans mellanår

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Poyraz Gamze; [2016]
    Nyckelord :Efferent and aesthetic reading; envisionment building; literary teaching; Efferent och estetisk läsning; föreställningsvärldar; litteraturundervisning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to get an insight into how fiction tutoring in Swedish can be practised and how the reading is encouraged. A teacher can through her working methods control how the pupils relate to fiction and has therefor an important role, because of this the subordinate purpose of this study is to problematize and highlight how the teacher can encourage her pupils into different styles of reading. LÄS MER

  4. 24. Loggbok i matematikundervisningen : Elevers perspektiv på skrivande i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Emil Johansson; [2016]
    Nyckelord :Mathematics; Writing; Learning; Journal; Education; Matematik; Skriva; Lärande; Loggbok; Undervisning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to illustrate how using journal writing in mathemathics education acts as a tool to support the learning of students. The questions asked to investigate if the purpose was met were: -          In what way do students use journals as a tool to reflect over their own learning? -          In what way do students use journals as a tool to reflect over their effort in class? During six weeks, eighth grade students from two different classes wrote journals after each mathematics lesson. LÄS MER

  5. 25. Att introducera, befästa och använda nya begrepp i samhällsorienterande ämnen : En fallstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Ing-Marie Berander; [2016]
    Nyckelord :words and concepts; introduce; consolidate; use; language disorder diagnosis; society orientated subjects; functional methods; personal support; primary school grade 4; ord och begrepp; introducera; befästa; använda; språkstörningsdiagnos; samhällsorienterande ämnen; funktionella metoder; personligt stöd; grundskolan årskurs 4;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att studera vilka olika arbetssätt läraren använder för att introducera, befästa och använda nya begrepp i undervisningen i samhällsorienterande ämnen (SO) samt hur undervisningen uppfattas av elever med språkstörningsdiagnos i en klass i årskurs 4. Utifrån ett specialpedagogiskt perspektiv är fokus att hitta arbetssätt som stöder lärandet för elever med språkstörningsdiagnos. LÄS MER