Sökning: "  effective  advertising"

Visar resultat 16 - 20 av 199 uppsatser innehållade orden   effective  advertising.

  1. 16. Programmatic Advertising : Effective marketing strategy or invasion of privacy - A study of consumer attitudes towards Programmatic Advertising

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Endi Bolkvadze; Rebecka Ekblad; [2022]
    Nyckelord :Online marketing; Programmatic Advertising; Personalization; The Personalization-privacy paradox; The privacy calculus theory; The utility maximization theory; Personalized ads;

    Sammanfattning : Digital marketing is constantly adapting and evolving in line with technological advances. One of these advances is the digitalization, which has given rise to Programmatic Advertising (PA). In order to practice PA, the companies need to collect data about consumers' preferences and personal interests. LÄS MER

  2. 17. Artificiell Intelligens : En studie på användning av AI inom IT-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Tony Lam; William Fredriksson; Fisnik Sahara; [2022]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; A study of the use of AI in IT businesses; Artificiell Intelligens; AI; algoritmer; processer; etik;

    Sammanfattning : Följande studie har undersökt hur implementering av AI kan påverka IT-företag inom olika aspekter som exempelvis fördelar, nackdelar, utmaningar och verksamhetsprocesser. Studien är baserad på en kvalitativ metod där det insamlade materialet utgör grunden till detta arbete. LÄS MER

  3. 18. Rörlig grafik i annonser - överskattat eller oumbärligt? : En kvalitativ jämförelse av rörliga och statiska annonsers effektivitet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Malte Wikström; Fanny Örnberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : "Rörligt" verkar vara favoritordet på reklamproffsens läppar i år. Och det är ingen slump - rörlig bild motsvarade cirka 80% av internettrafiken år 2021. Denna studie syftar till att undersöka skillnaderna mellan en rörlig annons och en statisk annons i hur de väcker intresse. LÄS MER

  4. 19. The Death of the Third-Party Cookie : A qualitative study regarding new strategies and methods for collecting consumer data to obtain effective digital marketing

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Nora Lönberg; Ludvig Ando Mantovaara; Pontus Johansson; [2022]
    Nyckelord :Third-party cookies; First-party cookies; Digital disruption; Digital marketing strategies; Tredjepartskakor; Förstapartskakor; Digitala störningar; Digitala marknadsföringsstrategier;

    Sammanfattning : Abstract  The digital marketing industry currently undergoes a change regarding strategies and methods for effective marketing due to the fact that Google in 2023 will remove their support for third-party cookies on their search engine. Today's version of digital marketing has been and is still somewhat reliant on the use of third-party cookies to identify user patterns to create personalized advertising content through for example retargeted ads. LÄS MER

  5. 20. Sambandet av Business Intelligence och digital teknik på digital marknadsföring inom universitets informationssystem : En kvalitativ studie som undersöker hur användningen av business intelligence och digital teknik påverkar universitetets digitala marknadsföring i relation till lärosätets informationssystem

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Felix Reveman; Leo Listerman; [2022]
    Nyckelord :Business intelligence; digital marketing; information system; digital media; digital technology; data analysis; Business intelligence; digital marknadsföring; informationssystem; digital media; digital teknik; dataanalys;

    Sammanfattning : Digital media används av miljontals människor dagligen för att använda olika tjänster. Den digitala utvecklingen är något som universitet kan utnyttja för att på ett smidigare sätt nå ut till sökande studenter samt redan studerande på universitetet. LÄS MER