Sökning: "Äldre facebook"
Visar resultat 21 - 25 av 68 uppsatser innehållade orden Äldre facebook.
21. Engelskundervisning och digitala verktyg : En kvantitativ studie om lärares användning av digitala verktyg i sin engelskundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Tidigare studier har granskat vilka svårigheter lärare har med integrering av digitala verktyg i sin undervisning. Studierna visar att många lärare som ofta använder sig av modern teknik utanför skolan och kan hantera det på hemmaplan, inte vet hur det ska användas som ett pedagogiskt och didaktiskt verktyg. LÄS MER
22. Att dela eller inte dela, det är frågan : En undersökning om olika faktorers påverkan på attityd till datainsamling på Facebook
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Sweden’s Facebook users produce large amounts of data on a daily basis by sharing their personal data with the platform despite being unaware of what or who the information is used for or by. The reason for this behavior is barely touched in previous research, therefore this quantitative study’s aim is to investigate factors influencing the attitude Facebook users in Sweden have towards sharing data. LÄS MER
23. MINDRE RÖTT KÖTT - MILJÖ ELLER HÄLSOFRÅGA? : En enkätstudie om konsumenters upplevda kunskap om livsmedels påverkan på miljön.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund Den svenska befolkningen äter nästan dubbelt så mycket rött kött än livsmedelsverkets rekommendationer. Då rött kött har stor påverkan på miljön kan ökad livsmedelskunskap leda till förbättrade matvanor ur ett miljöperspektiv. LÄS MER
24. Föreligger ett samband mellan sociala medier och självkänsla?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/PsykologiSammanfattning : Studien har syftat till att undersöka om det fanns ett samband mellan individers självkänsla och sociala medier i relation till ålder. Studien sökte även besvara om individer sökte bekräftelse genom sociala medier. Dessutom undersöktes om det fanns en korrelation mellan aktivitet och ålder på sociala medier. LÄS MER
25. Man kan inte springa ifrån ödet och inte annonserna : En kvalitativ fokusgruppsstudie i hur konsumenter uppfattar värdet av annonser på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: ” Man kan inte springa ifrån ödet och inte annonserna ”- En kvalitativ fokusgruppsstudie i hur konsumenter uppfattar värdet av annonser på sociala medier Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Bente Juel Handledare: Jonas Kågström Datum: 2019-september Syfte: Syftet med studien är att få en ökad förståelse för hur konsumenter uppfattar värdet av annonser på sociala medier utifrån ett antal nyckelfaktorer. Metod: I studien har kvalitativ arbetsmetod använts. LÄS MER