Sökning: "återkoppling på uppgiftsnivå"

Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden återkoppling på uppgiftsnivå.

  1. 11. Elevers lärande i matematik - en empirisk studie om elevers självuppfattningar, resonemang och återkoppling i matematik

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Kristina Jensen; [2017]
    Nyckelord :Problemlösning; fixed mindset; growth mindset; formativ återkoppling; förmåga kapacitet i matematik; återkoppling på uppgiftsnivå; återkoppling på processnivå; algoritmiska resonemang; kreativa resonemang; resilience;

    Sammanfattning : Föreliggande studie undersöker hur aspekter av mindset, återkoppling och matematiska resonemang påverkar elevers lärande i matematik. Syftet med studien är att bidra till en ökad medvetenhet och en fördjupad förståelse kring hur elevers lärande i matematik kan föras framåt. LÄS MER

  2. 12. Hur uppfattar elever återkoppling från lärare?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Övrig skolnära forskning

    Författare :Christina Arvidsson; Anette Karlsson; [2017]
    Nyckelord :feedback; återkoppling; formativ bedömning; grundskola; uppgiftsnivå; processnivå; metakognitiv nivå; individnivå;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur elever uppfattar återkoppling från lärare. Frågeställningarna är följande: · Vad uppfattar elever är positivt med återkoppling? · Vad uppfattar elever är negativt med återkoppling? För att få svar på forskningsfrågorna genomfördes en enkät med 430 elever i årskurs 8 och årskurs 9. LÄS MER

  3. 13. Riktlinjer för utformandet av sjävrättande digitala matematikuppgifter : Att utforma uppgifter så att gymnasieelever kan använda dem som verktyg för självbedömning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Ludwig Weingård de Marcenac; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att tillhandahålla riktlinjer för hur självrättande digitala matematikuppgifter kan utformas så att elever i den svenska gymnasieskolan kan använda dem som verktyg för formativ självbedömning. Den första delen av arbetet försöker skapa en bild av vad Skolverket förväntar sig från studenter. LÄS MER

  4. 14. Vart är jag på väg? Återkoppling i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Henrik Carlsson; [2016]
    Nyckelord :Bedömning; Lärande; Lärare; Nivåer; Återkoppling;

    Sammanfattning : Problemområde som behandlas i studien är hur lärare använder återkoppling och om de använder den på ett sådant sätt att den har en positiv effekt på elevers lärande. Men också hur lärare förstår och uppfattar återkoppling. LÄS MER

  5. 15. Kommunikativ kunskapsutveckling : En observationsstudie av en lärare i idrott och hälsas användande av formativ bedömning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Olle Rehnqvist; [2016]
    Nyckelord :Idrott och hälsa; formativ bedömning;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Studiens övergripande syfte var att undersöka formativ bedömning som verktyg för elevers lärprocesser i idrott och hälsa. Det mer preciserade syftet var att studera på vilka sätt lärare använder sig av formativ bedömning i ämnet. Studieobjektet undersöktes med grund i tre frågeställningar. LÄS MER