Sökning: "6th grade"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden 6th grade.

  1. 1. ”Det är ju svårt att inte arbeta med det när man är på en plats med så mycket historia” : En intervjustudie om fem lärares användning av lokalhistoria i årskurs 4–6 i Ronneby kommun

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Hanna Hjortskull; [2023]
    Nyckelord :Lokalhistoria; undervisning; mellanstadium; Ronneby; learning by doing; lilla historien;

    Sammanfattning : This study was done with the aim of seeing what space local history gets in the teaching of some selected middle school teachers in Ronneby municipality and what didactic considerations the teachers make in this work. Local history opens for collaboration with other institutions in society such as museums and associations, does the interviewed teachers have any experience with that and what are their thoughts on these collaborations? For the study, a qualitative interview study was chosen with five teachers  working in fourth-sixth grade in Ronneby municipality. LÄS MER

  2. 2. Aiding the Educational Transition for Costa Rican Students to Secondary Education : A qualitative study

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Emma Skoglund; [2023]
    Nyckelord :Educational transition; school dropout; lifelong learning;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how students at disadvantaged schools in Costa Rica experience and cope with the educational transition between 6th and 7th grade. Furthermore, to analyse which are the major contributing factors and how to aid this passage for students at risk through the term, Lifelong learning. LÄS MER

  3. 3. Aiding the Educational Transition for Costa Rican Students to Secondary Education : A qualitative study

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Emma Skoglund; [2023]
    Nyckelord :Educational transition; school dropout; lifelong learning;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how students at disadvantaged schools in Costa Rica experience and cope with the educational transition between 6th and 7th grade. Furthermore, to analyse which are the major contributing factors and how to aid this passage for students at risk through the term, Lifelong learning. LÄS MER

  4. 4. Räkna med fokus! : En experimentiell studie om mindfulnessmeditations påverkan på elevers prestation på och upplevelse av matematikprov i årskurs 6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Elin Bergdahl; [2023]
    Nyckelord :MBSI; mindfulness; math; performance; stress anxiety; adolescent; middle school; MBSI; mindfulness; matematik; prestation; stress ångest; elever; mellanstadiet;

    Sammanfattning : Forskning har fått fram lovande resultat för att mindfulness kan vara ett framgångsrikt verktyg att implementera i skolan. Mindfulness-baserade skolinterventioner är ett område som har fått stor uppmärksamhet de senaste tio åren men sett ur ett vetenskapligt perspektiv, är studierna angående MBSI få. LÄS MER

  5. 5. Swedish middle-school students mathematical concept comprehension within algebra ± a quantitative study

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Ottilia Svanstedt; [2021-07-08]
    Nyckelord :mathematical concepts; early algebra; comprehension; pre-algebra; middle school; reading comprehension; curriculum.;

    Sammanfattning : This quantitative study aims to investigate Swedish 4th and 6th grade students' comprehension of mathematical concepts within algebra. The concepts investigated were chosen out of the mathematical core content devised by the Swedish National Agency for Education (Curriculum for compulsory school, preschool class, and after-school center, 2011). LÄS MER