Sökning: "ABC model of attitude."

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden ABC model of attitude..

  1. 1. “VEM FAN KÖPER EN BDSM-NALLE TILL SIN DOTTER?” En kvalitativ intervjustudie om mammors attityd till barn som exponeras på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emma Wiberg; Heidi Byrman Andersson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Mediemoral; Sharenting; Parasociala Relationer; ABC-modellen; Barnarbete; Integritet; Influencer; Instagram; Sociala medier; Barn;

    Sammanfattning : Executive summary Over the past few decades, the digital landscape has grown and become increasingly common in our everyday lives. Not least to publish, inspire and update others about our life on social media. And for some, life also includes the role of being a mother, perhaps one who is proud to show off their children on social media. LÄS MER

  2. 2. Lärares attityder gentemot elevfrånvaro i gymnasieskolan : En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Rebecka Viklund; Sofia Olsson; [2023]
    Nyckelord :Frånvaro; gymnasiet; lärare; attityd; inställning;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka gymnasielärares attityder mot elevfrånvaro i svenska gymnasieskolor. Studiens frågeställning var “Hur ser gymnasielärares attityder till elevfrånvaro ut?”. LÄS MER

  3. 3. Lärares användning av digitala verktyg i matematikundervisningen : En kvalitativ studie om hur lärares självupplevda kompetens och inställning till digitala verktyg påverkar användandet inom matematikundervisningen i årskurserna f–3.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Emelie Edberg; Perla Al-Homsi; [2023]
    Nyckelord :Digital tools; self-perceived digital competence; TPACK; attitude; ABC-modell.; Digitala verktyg; självupplevd digital kompetens; TPACK; inställning; trekomponentsmodellen ;

    Sammanfattning : Today, the whole society is permeated by digitization and schools are no exception. As today's society demands digital competence, it is important that teachers provide students with such knowledge from an early stage so that they can be participating citizens in the future. LÄS MER

  4. 4. The "green" generation Z : An exploratory study on how greenwashing affects consumers' attitude formation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Lovisa Larsson; Gustav Hansson; Alice Smygegård; [2022]
    Nyckelord :Greenwashing; Attitude formation; Attitude; ABC-model; Affect; Behavior; Cognition; Hierarchy of affects; Fast fashion;

    Sammanfattning : Background: Consumers are today valuing sustaible brands and products, and green advertising has become an important part of marketing. Sometimes brand do not live up to their green claims and perform what is known as greenwashing. LÄS MER

  5. 5. Adoption of Disruptive Technologies : Exploratory research into consumer attitude formation regarding Bitcoin adoption

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jonathan Saénger; Sahlin Marcus; Uhler Chris; [2021]
    Nyckelord :Attitudes; Bitcoin; Investors; ABC model; Attitude functions; Interviews; Thematic analysis;

    Sammanfattning : Attitudes are based on motivations and are formed in anticipation that the person will handle similar information at a later date. Attitudes are, therefore, necessary collections of pre-determined behavioral intents toward certain information (Solomon et al., 2016). LÄS MER