Sökning: "Adoption av innovationer"

Visar resultat 11 - 15 av 56 uppsatser innehållade orden Adoption av innovationer.

  1. 11. Konsumenters adoption till mobila betalningar : En kvantitativ tvärsnittsstudie mellan Sverige och Kina med fokus på generation Z

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jian Zhang; Leo Villberg; [2022]
    Nyckelord :Generation Z; adoption of mobile payments; diffusion of innovations; perceived risk; social influence; Generation Z; adoption till mobila betalningar; diffusion av innovationer; upplevd risk; socialt inflytande;

    Sammanfattning : I samband med den digitala teknikens utveckling som i dag är en stor del i många människors liv och vardagliga aktiviteter påverkas också sättet människor konsumerar och kommunicerar på. Generation Z är generationsgruppen som redan under uppväxten integrerat sina liv med den digitala tekniken och den har därför präglat generationen. LÄS MER

  2. 12. Key Success Factors for End-User Adoption of 5G Technology Within a Low-Middle Income Country : A case study in Malaysia

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Markus Olofsgård; Philip Göransson; [2022]
    Nyckelord :5G; Industry 4.0; Adoption of technology; Adoption of broadband use; Diffusion of technology; Multi-level perspective; Low-middle income countries; Barriers and enabling factors; 5G; Industri 4.0; Anammande av teknik; Anammande av bredbandsteknik; Spridning av teknik; Multinivå-perspektiv; Låg- och medelinkomstländer; Barriärer och möjliggörande faktorer.;

    Sammanfattning : Recent breakthroughs within technology and data science have initiated talks of a new emerging industrial revolution, being the fourth of its kind. This revolution, titled as Industry 4. LÄS MER

  3. 13. Circular Economy Experiments for Established Firms : A Business Model Perspective

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lovisa Grönvik; [2021]
    Nyckelord :Circular economy; circular experimentation; value proposition; value creation; Cirkulär ekonomi; cirkulär experiment; värdeerbjudande; värdeskapande;

    Sammanfattning : The circular economy has during the last decade gained traction within academia, politics, and business as it is expected to promote sustainable economic growth and tackle resource scarcity. Further, established firms have to be sustainable to create a future return and be competitive. LÄS MER

  4. 14. Trefaldig symbios: Teknologi, Organisation & Covid-19. : En deduktiv studie som undersöker resultatet av en accelererad digital transformering.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Kim Anderberg; [2021]
    Nyckelord :Digital transformation; T-O-E; digital organization culture; smart leadership; TAM; UTAUT; strategy; Covid-19.; Digital transformering; T-O-E; digital organisationskultur; smart ledarskap; TAM; UTAUT; strategi; Covid-19.;

    Sammanfattning : Organizations that adopt digital innovations are facing a digital transformation, which can cause complications if not implemented in a systematic and methodical way. Due to Covid-19 organizations have had to adapt their work structure to enable personal to work from home to ensure the health of staff and customers. LÄS MER

  5. 15. Integrering av medarbetarperspektiv vid utveckling av digitala vårdtjänster inom primärvården

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Integrerad produktutveckling

    Författare :Asik Ahmed; Milan Simonovic; [2021]
    Nyckelord :Digitala stödverktyg; integrerad produktutveckling; kundinvolvering; vårdpersonal; hälsoteknikbolag;

    Sammanfattning : Nya tekniska innovationer dyker ständigt upp som kan förändra en hel bransch. För att bolag ska behålla sin marknadsposition måste de vara uppmärksamma och vara öppna för nya tekniska lösningar. LÄS MER