Sökning: "Affärskultur"
Visar resultat 11 - 15 av 36 uppsatser innehållade ordet Affärskultur.
11. Affärskulturella skillnader på en globaliserad marknad : en studie kring affärskulturella skillnader mellan Sverige och Japan
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Japan är en av Sveriges viktigaste exportmarknader och en av de största ekonomierna i världen. Det finns en lång historia av handel mellan länderna och de flesta stora svenska företag finns representerade i Japan. LÄS MER
12. Svensk affärskultur kontra brasiliansk affärskultur : våra förväntningar och vår självbild
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : We want to identify the gap that consists of the expectations we have of Brazilian / Swedish culture with the self-image of these individuals included in the culture of question. This gap, we believe, creates a problem for business across borders. LÄS MER
13. Affärskultur : Hållbar utveckling genom effektiv kommunikation
Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)Sammanfattning : Globaliseringen som ständigt ökar kan i samband med utveckling av destinationer bli påverka de av kulturella interaktionerna på platsen. Förutom att olika nationaliteter befinner sig på en destination så ökar även de kulturella olikheterna/de olika nationaliteterna i de företag och organisationer som finns på platsen. LÄS MER
14. Är Joint Venture fortfarande ett fördelaktigt tillvägagångsätt för småföretag vid en etablering i Kina?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
15. När det västerländska systemet träffar den österländska kulturen -En fallstudie av hur budgetering i ett svenskt dotterbolag sker i Kina utifrån kulturperspektivet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och Problem: Flera tidigare studier har visat att kultur kan påverka implementering av olika styrmedel i ett globalt företags utländska dotterbolag. Under de senaste decennierna har Kina blivit ett land som attraherar många direktinvesteringar, men landets kultur anses som en komplex faktor för utländska investerare. LÄS MER