Sökning: "Agneta Green"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Agneta Green.
1. Marknadsföringsstrategier för att stimulera inköp av miljömärkta produkter : En studie av detaljhandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier för stimulering av inköp av miljömärkta produkter Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Amina Farah & Zahra Ghafoyryan Handledare: Akmal Hyder & Anna Ljung Examinator: Agneta Sundström Datum: 2021 - januari Syfte: Syftet med studien är att få ökad förståelse för vilka gröna marknadsföringsstrategier livsmedelsbutiker väljer att använda, för att stimulera konsumenter till köp av miljömärkta produkter inom dagligvaruhandeln. Metod: För att kunna besvara studiens syfte har en kvalitativ forskningsmetod valts i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
2. Impacts on Flood Risk from Land Use Strategies for Coping with Climate Change – An Assessment using the Time-Area Method
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Climate change places pressure on rural land in terms of carbon sequestration, biomass for substitution and adaptation of crops. Land use can both positively and negatively influence the runoff regime, therefor a catchment perspective is important when developing climate strategies. LÄS MER
3. Kolinlagring inom markanvändningssektorn i Örebro kommun – nulägesrapport och framtidsscenarier som underlag till klimatplan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Syftet med detta arbete är att utreda markanvändningens kolinlagringsförmåga i Örebro kommun och vilka konsekvenser olika typer av markanvändning kan få för klimatet. Detta för att undersöka möjligheten att inkludera markanvändningssektorn i kommunens nästa klimatplan. LÄS MER
4. Hållbarhetsredovisning En studie i hur väl statliga företag inom transportsektorn implementerar miljöarbetet i den operationella verksamheten
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: De senaste decennierna har miljö- och klimatfrågor fått en allt större uppmärksamhet på lokal såväl som global nivå. Idag kräver allt fler konsumenter att näringslivet engagerar sig i sociala och ekologiska frågor och miljömedvetenhet har också blivit en konkurrensfördel för företagen inom transportsektorn. LÄS MER