Sökning: "Amanda Ljungdahl"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Amanda Ljungdahl.

  1. 1. Etik och filantropi – ett redskap för intern påverkan? : En kvantitativ studie utifrån medarbetares perspektiv inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Amanda Ljungdahl; Emelie Andersson; [2020]
    Nyckelord :CSR; Ethical responsibility; Philanthropic responsibility; Social identity theory; Organisational identification; Internal branding; Hyperculture; CSR; Etiskt ansvar; Filantropiskt ansvar; Social identitet; Organisatorisk identifikation; Internal branding; Hyperkultur;

    Sammanfattning : Bakgrund: Samhällen förändras över tid. Kraven på företags ageranden i samhället har ökat, delvis på grund av en tilltagen globalisering och rörlighet, men även till följd av en ökad medvetenhet om företags påverkan på samhället. LÄS MER

  2. 2. Sustainable motivation? A qualitative study on dimensions of work motivation

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Amanda Andersson; Emma Ljungdahl; [2017]
    Nyckelord :Motivation; Herzberg; SDT; Motivational theories; Newcomers in the labor market; 1990 s generation; Sustainability; 90-talister; Nittiotalister; hållbarhet; Nyanställda;

    Sammanfattning : Studien är genomförd med en kvalitativ metod och undersöker hur nyinträdda på arbetsmarknaden upplever arbetsmotivation och vad som driver dem i yrkeslivet. Vidare syftar studien till att undersöka om det går att urskilja några nya aspekter som inte tidigare uppmärksammats bland befintliga motivationsteorier. LÄS MER

  3. 3. Att designa förtroende - En kvantitativ studie om hur bild och medlemsantal påverkar förtroende i köp- och sälj-grupper på Facebook

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emma Ljungdahl; Amanda Andersson; [2017]
    Nyckelord :Förtroende; bilder; C2C; Facebook; Facebook-grupper; medlemsantal;

    Sammanfattning : Studien inkluderar både kvantitativa och kvalitativa data och undersöker huruvida bildinnehåll inger förtroende i köp- och sälj-grupper på Facebook. Vidare undersöks även sambandet mellan förtroende och bilder samt medlemsantal i denna typ av C2C-relaterade grupper. LÄS MER

  4. 4. "Vi odlar ju människor också." : En kvalitativ studie om vilken betydelse odlingsverksamheter har för socialt utsatta grupper

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Amanda Ljungdahl; [2016]
    Nyckelord :social and therapeutic horticulture; social cohesion; gardening project; mental health; social och terapeutisk trädgårdsodling; Social Sciences;

    Sammanfattning : Author: Amanda Ljungdahl Title: “We grow people as well.” A qualitative study of the value of horticultural projects for socially vulnerable groups. [Translated title]. LÄS MER