Sökning: "Anna Sundström"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Anna Sundström.
1. Växtval för prefabricerade vegetationsmattor odlade i Sverige
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Vad ligger bakom växtvalet hos de företag som producerar prefabricerade sedummattor och torrängsmattor i Sverige? Vad säger forskningen om de utvalda arterna och deras lämplighet i svensk natur och klimat? Detta är frågor som jag undersökt i denna uppsats. För att värna om den inhemska floran och faunan i Sverige är det viktigt att veta vilka växter som används. LÄS MER
2. Barnmorskans stöd vid postpartumdepression : en integrativ litteraturöversikt
Magister-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Postpartumdepression (PPD) drabbar ca 10–15 procent av alla mödrar efter förlossning. Det finns flera riskfaktorer för att drabbas vilket kräver kännedom om dessa hos vårdpersonalen samt fungerande screeningmetoder för att kunna identifiera depressiva symtom. LÄS MER
3. Post-operative complications after endoscopic sinus surgery in patients with chronic rhinosinusitis
Master-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för medicinska vetenskaperSammanfattning : Background Chronic rhinosinusitis is an inflammatory condition of the nose and paranasal sinuses lasting more than 12 weeks. The common treatment is intranasal corticosteroids but if this treatment fails in relieving symptoms endoscopic sinus surgery (ESS) is considered - a common procedure in the Otolaryngology department in Örebro county. LÄS MER
4. Narrativ transparensinformation : En kvalitativ studie om hur narrativ transparens i modeföretagens hållbarhetskommunikation skapar värde för gröna konsumenter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Med narrativ ges en mer begriplig och engagerande information av transparens än vad den traditionella numeriska transparensen bidrar med. Istället för att använda olika certifieringar, siffror och grafer som belyser transparensen består narrativ istället av berättelser och visualiseringar som öppnar upp till dialog med konsumenterna. LÄS MER
5. Marknadsföringsstrategier för att stimulera inköp av miljömärkta produkter : En studie av detaljhandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier för stimulering av inköp av miljömärkta produkter Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Amina Farah & Zahra Ghafoyryan Handledare: Akmal Hyder & Anna Ljung Examinator: Agneta Sundström Datum: 2021 - januari Syfte: Syftet med studien är att få ökad förståelse för vilka gröna marknadsföringsstrategier livsmedelsbutiker väljer att använda, för att stimulera konsumenter till köp av miljömärkta produkter inom dagligvaruhandeln. Metod: För att kunna besvara studiens syfte har en kvalitativ forskningsmetod valts i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER