Sökning: "Annika Lange"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Annika Lange.

  1. 1. Beslutsprocesser vid näthandel : Fyra narrativ

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Annika Gärdén; [2020]
    Nyckelord :Decision-making; decision-making process; naturalistic decision-making; online shopping; think-aloud; qualitative; Beslutsfattande; beslutsprocess; naturalistiskt beslutsfattande; näthandel; e- handel; think-aloud; kvalitativ;

    Sammanfattning : Människor fattar inte alltid optimala och rationella beslut, och det finns olika teorier som förklarar dessa mer irrationella beslutsprocesser. Naturalistiskt beslutsfattande handlar om att undersöka hur människor faktiskt fattar beslut i verkliga situationer. LÄS MER

  2. 2. ”Vi skriver mycket i alla ämnen” En intervjustudie om elevers upplevelser av skrivning och skrivundervisning

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Annika Janson; Maria Lange; [2016-02-22]
    Nyckelord :Skrivning; skrivprocessen; respons; bedömning; fri skrivning;

    Sammanfattning : Syfte: I denna studie undersöker vi vilka upplevelser elever har av skrivning och skrivundervisning i skolan, men även på fritiden. Vi tar reda på vilken funktion och betydelse skrivning har för eleverna och vad de använder skrivning till i skolan och på fritiden. LÄS MER

  3. 3. Marknadsstrategier i Internetdejtingbranschen : En kvalitativ och kvantitativ fallstudie av Internetdejtingbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Annika Lange; Malin Widhe; [2006]
    Nyckelord :Internets osäkerhet; anonymitet; lojalitet; värde;

    Sammanfattning : Den här kandidatuppsatsen behandlar Internetdejtingföretagens överlevnad på en mogen marknad med många osäkra element. Uppsatsen har som syfte att bidra till en djupare förståelse för branschen, dess omgivande faktorer och den uppfattning kunder har om den. LÄS MER

  4. 4. Konkurrensstrategier : En studie om konkurrensen på den svenska kontaktlinsmarknaden

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Pernilla AArskog; Annika Lange; [2006]
    Nyckelord :Customer value; strategies for competition; perceived customer quality and customer loyalty; Kundvärde; konkurrensstrategi; kundupplevd kvalitet och kundlojalitet;

    Sammanfattning : Title: Strategies for competition – a study of the Swedish contact lenses market. Authors: Pernilla AArskog and Annika Lange. Background: As a market gets more mature and the competition increases, it is more important for a company to apply the right strategic perspective. LÄS MER