Sökning: "negativ försäljning"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden negativ försäljning.

  1. 1. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jonathan Belmonte Lobos; Amanda Issa; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; celebrity marketing; brands; brand image; brand scandal; fashion scandal; digital marketing; Influencer marknadsföring; kändis marknadsföring; varumärke; varumärkesimage; varumärkesskandal; modeskandal; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER

  2. 2. Är gräset grönare på andra sidan?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Casper Andersson; Simon Almér; Noah Benilsson; [2023]
    Nyckelord :Private equity; Principal-agent-teorin; Earnings management; prestation; värdeskapande. Private Equity; Principal-agent theory; Performance; Value Creation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka prestationen hos private equity ägda företag efter försäljning i förhållande till innehavsperioden. Vidare avser arbetet att förklara och utforska variabler som påverkar utfallet. Teorierna som arbetet syftar till att använda är principal-agent teorin samt teorin om earnings management. LÄS MER

  3. 3. Unga vuxnas attityd till femvertising och femwashing : En kvantitativ studie om feministiska budskap i marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emmelie Modin; Joline Olsson; [2022]
    Nyckelord :Femvertising; femwashing; feminism; postfeminism; advertising; attitude; social responsability; feminist messages; equality; women’s empowerment; Femvertising; femwashing; feminism; postfeminism; marknadsföring; attityd; socialt ansvar; feministiska budskap; jämställdhet; women’s empowerment;

    Sammanfattning : Consumers and the society as a whole are increasingly demanding companies to take their social responsibility and work actively for gender equality. Companies have therefore begun to use feminist messages in their advertising, also known as femvertising. LÄS MER

  4. 4. Framtiden för blockchain : En studie om hur bullwhip-effekten kan mildras inom livsmedelsbranschens försörjningskedja

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Annie Skogman; Noor Al-Latifi; [2021]
    Nyckelord :Blockchain; bullwhip; livsmedelsbranschen; försörjningskedja;

    Sammanfattning : Dagens komplexa försörjningskedjor försvårar informationsdelning mellan företag där främst kommunikationen brister. Inom livsmedelsbranschens färskvaruhantering kan detta få finansiella, sociala och miljömässiga konsekvenser. LÄS MER

  5. 5. Artikeloptimering avseende plockfrekvens : Fallstudie om fast och flytande artikelplacering.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Berhane Zeru; Ahmed Hamdi; [2021]
    Nyckelord :ABC-Classification; Item placement; Picking Frequency; Logistics; Lean; Picking time.; ABC-klassificering; Artikelplacering; Plockfrekvens; Logistik; Lean; Plocktid.;

    Sammanfattning : Detta är en studie av artikelplaceringar på logistikföretaget som är placerade pålagerplatser som inte gynnar artiklarnas omsättning. Lagerplatser som är ogynnsamma avA-klassicerande artiklar har påverkat plockfrekvens negativt. LÄS MER