Sökning: "Astrid Lindgrens Värld"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden Astrid Lindgrens Värld.

  1. 11. Tillsammans är vi starka! : Samverkan kring Astrid Lindgrens Värld, AB Glasriket och Ölands Turist AB

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Elna Hägglund; Hanna Karlsson; Anna Persson; [2010]
    Nyckelord :Samverkan; Astrid Lindgrens Värld; AB Glasriket; Ölands Turist AB;

    Sammanfattning : Ett sätt för en verksamhet att utvecklas och bli starkare kan vara genom samverkan. Det blir alltfler aktörer som förstår vikten av att samverka för att nå ut till turisterna och bli mer konkurrenskraftiga. Inom turismbranschen ses samverkan som en nödvändighet för att bli mer attraktiv och konkurrenskraftig. LÄS MER

  2. 12. Kulturarv som en turistisk resurs : En studie av Astrid Lindgrens värld

    Kandidat-uppsats, Institutionen för studier av samhällsutveckling och kultur

    Författare :Jenny Persson; [2009]
    Nyckelord :turism; kulturarv; äkthet; Astrid Lindgrens värld; Vimmerby;

    Sammanfattning : När jag fick klartecken att läsa c-kursen i aug 2008 började jag genast att fundera på ett ämne som jag skulle vilja skriva om. Jag har ett stort intresse av kulturarv och hur de används kommersiellt och började fundera på vilka kulturarv som finns i närområdet som jag skulle vilja undersöka närmare. LÄS MER

  3. 13. Regioner utan gränser : En studie om hur mindre svenska tjänsteföretag drar nytta av sin region för att locka en internationell kundkrets

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Louise Ahlgren; Stefan Lukacs; Olivia Risberg; [2009]
    Nyckelord :platsmarknadsföring; turism; region; samverkan;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att beskriva hur mindre tjänsteföretag drar nytta av sin region för att locka internationella gäster. Analysera hur de använder sig av platsmarknadsföring och samverkan samt ge rekommendationer till liknande företag. Vi har använt oss utav en abduktiv ansats samt ett kvalitativt forskningsangreppssätt. LÄS MER

  4. 14. Internetmarknadsföring : en fallstudie om dess möjligheter och tillämpning på olika marknader

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Matilda Johnsson; Cornelia Lindgren; [2008]
    Nyckelord :Internet; Marknadsföring; Upplevelseindustri; Temaparker;

    Sammanfattning : Internet har tagit världen med storm och erbjuder nu otroligt många funktioner. Detta medium har vuxit från att främst ha varit ett informationsmedium till att vara en handelsplats. Fler och fler företag förstår nu vikten av att marknadsföra sig via Internet. LÄS MER