Sökning: "Avsikt att använda"
Visar resultat 16 - 20 av 379 uppsatser innehållade orden Avsikt att använda.
16. Production, utilization and implementation of coconut charcoal in rural Mozambique: As a clean cooking fuel and a way to improve economic empowerment of women in Linga Linga
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaperSammanfattning : Luftförorening är ett globalt hälsoproblem och i Moçambique orsakas inomhusluftförorening främst av matlagning över öppen eld. Denna studie undersöker potentialen hos kokosnötskol som en renare bränslekälla för matlagning och som en möjlig inkomstkälla för kvinnor i byn Linga Linga, Moçambique. LÄS MER
17. Att köra eller att inte köra : ett steg mot en acceptansmodell för självkörande fordon
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Självkörande fordon har tillskrivits fördelar såsom reducering av trafikolyckor samt bränsleutsläpp. Samtidigt återfinns en påtaglig upplevd osäkerhet för tekniken hos potentiella användare. Syftet med denna studie var att vidareutveckla och testa en acceptansmodell för självkörande fordon. LÄS MER
18. Digitala verktyg i skrivprocessen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktikSammanfattning : Denna uppsats handlar om hur digitala verktyg praktiskt kan implementeras under skrivprocessen vid undervisning av hur man skriver en argumenterande text. Vidare har studien även som avsikt att ta reda på elevernas åsikter kring att använda digitala verktyg under skrivprocessen. LÄS MER
19. Flerspråkighet i den moderna förskolan : Tankar om inkludering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Vi kommer i denna studie undersöka vikten av inkludering, undervisning, planering och flerspråkighet. Dessa begrepp anser vi spela en central roll i att skapa en givande och inkluderande lärmiljö för alla barn. LÄS MER
20. Utilizing GPT for Interactive Dialogue-based Learning Scenarios : A Comparative Analysis with Rasa
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This thesis explores the use of advanced language models, specifically OpenAI’s Generative Pretrained Transformer (GPT), in the context of interactive tutoring systems built within a Unity-based game environment. The central problem addressed is whether the recent advancements in large language models make them feasible and useful to function as tutors specifically in providing meaningful, engaging, and educationally rich user interactions on a dialogue based learning platform developed by Fictive Reality. LÄS MER