Sökning: "Barns kommunikativa utveckling"
Visar resultat 31 - 35 av 69 uppsatser innehållade orden Barns kommunikativa utveckling.
31. Videomodellering av interaktiv gemensam bokläsning som interventionsmetod till föräldrar och små barn i hemmiljö
Magister-uppsats, Uppsala universitet/LogopediSammanfattning : Book reading with children has long been advocated as an important activity for parents. An aspect of this that has not been studied to the same extent, is the importance of the way in which reading is done. LÄS MER
32. Barns musikskapande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna studie har uppkommit genom mitt egna genuina intresse för musik och för musicerande aktiviteter tillsammans med barn i förskolan. Syftet med denna studie är att undersöka barns musikskapande i förskolan och hur musik kan användas som ett didaktiskt medel. Studien berör barn i åldrarna 3-6 år. LÄS MER
33. Den fria leken i förskolan : - En kvalitativ studie av förskollärares uppfattningar om den fria leken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med vår studie var att undersöka förskollärares uppfattningar om den fria leken, deras egen roll i den fria leken samt dennas betydelse för barns utveckling och lärande, därför valde vi att genomföra en kvalitativ studie med sju stycken semistrukturerade intervjuer. Denna intervjuform gav oss möjligheten att ställa följdfrågor under intervjuns gång beroende på informantens svar. LÄS MER
34. Play at Leisure-time centres - A study of educators' views on play
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Fredrik Ole Lillemyr (2002) hävdar att leken har en rad olika funktioner för barn, exempelvis att den är en förberedelse inför vuxenlivet där de bland annat lär sig att hantera sociala situationer samt hur emotionella situationer kan hanteras. Under leken tränar och övar barn bland annat på sin sociala kompetens och kommunikativa förmåga (Lillemyr 2002). LÄS MER
35. "Det är ingen envägskommunikation" En studie om kommunikation mellan barn och förskollä-rare vid samlingar på en förskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Vårt examensarbete riktar in sig på hur kommunikationen kommer till uttryck mellan förskollärare och barn i samlingen. Arbetet belyser även hur förskollärare arbetar för att främja barns kommu-nikativa färdigheter. LÄS MER