Sökning: "Besöksnäring"
Visar resultat 6 - 10 av 77 uppsatser innehållade ordet Besöksnäring.
6. HÅLLBAR EKOTURISM I HÖGA KUSTEN: EN KVALITATIV STUDIE OM MÖJLIGHETER OCH HINDER FÖR LOKAL BESÖKSNÄRING
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : With an increased awareness of sustainability and the value of natural properties, a trend has emerged within the tourism industry that has given rise to an increased demand for natural destinations that promote the development of the local community, also known as ecotourism. Contextual consideration is needed to study the full effects of ecotourism and the High Coast in the north of Sweden sets that stage in this bachelor thesis. LÄS MER
7. Att planera och utveckla landsbygden : En fallstudie av två landsbygdskommuner i Sverige
Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Det finns många olika typer av landsbygder och därmed olika förutsättningar för den kommunala planeringen och utvecklingsarbetet. Denna uppsats syftar därför till att undersöka hur två landsbygdskommuner med olika förutsättningar – med och utan dominerande besöksnäring – planerar och utvecklar sin landsbygd. LÄS MER
8. Öl- och Vinturism på Gotland : En kvalitativ studie om marknadsföringen av ölbryggerier och vingårdar i sociala medier på Gotland
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : In this study beer breweries and vineyards have been studied. The purpose of the study is to illuminate how beer breweries and vineyards on Gotland market themselves on social media and how they address the Swedish law “Alkohollag (2010:1622): 7 kap. Marknadsföring av alkoholdrycker och alkoholdrycksliknande preparat”. LÄS MER
9. Ur samma jord
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : The plot is situated south of the small village Alberga in the south west of the municipality of Eskilstuna. The project is an example of how a landscape can be made accessible for people and through emotional conection be considered worth protecting, and at the same time offer a house for community. LÄS MER
10. Hållbarhetskommunikation inom svensk besöksnäring : En kvalitativ studie om hur besöksnäringens aktörer väljer att kommunicera sitt hållbarhetsarbete.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur svenska aktörer inom besöksnäringen arbetar med hållbarhet och på vilket sätt de kommunicerar ut detta genom digitala kanaler. Forskningsfrågor:Hur arbetar svenska aktörer inom besöksnäringen med hållbarhet?Hur väljer svenska aktörer inom besöksnäringen att kommunicera sitt hållbarhetsarbete? Metod: Studien bygger på en kvalitativ forskningsmetod med abduktiv ansats. LÄS MER