Sökning: "Bild och media"
Visar resultat 21 - 25 av 1062 uppsatser innehållade orden Bild och media.
21. Influencers och skönhetsideal : ’’Dom är ju snygga även om deras utseende är fejk’’
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och diskutera huruvida influencers påverkar människor när det kommer till skönhetsideal. Undersökningen syftar till att öka förståelsen för vilka faktorer som kan ligga bakom att personer överväger eller beslutar sig för att göra ett skönhetsingrepp. LÄS MER
22. “Vi är folket som trär smultron på strån” : En komparativ multimodal kritisk diskursanalys av Sverigedemokraternas användning av exkludering i valfilmer inför valåren 2018 och 2022
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : “Vi är folket som trär smultron på strån” är en komparativ studie av författarna Sofia Otterlin och Hanna Richter. Uppsatsens syfte är att undersöka hur Sverigedemokraterna konstruerar en exkluderande politik i sina kampanjfilmer inför valet år 2018 och år 2022 samt att undersöka om det har skett en diskursiv förändring. LÄS MER
23. Manipulering av bildhastighet och dess känslomässiga påverkan på tittarupplevelse vid olika format
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Frame rate is a fundamental element of creating the illusion of movement in video based media. For almost a century film has been produced in agreement with a standard frame rate of 24 frames per second, originally established due to technical limitations. LÄS MER
24. OnlyFans – Är det konst, porr, handel eller prostitution? : En tematisk innehållsanalys av medias framställning av OnlyFans
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att undersöka framställningen av plattformen OnlyFans i svensk nyhetsmedia. För att besvara vårt syfte har vi tre frågeställningar om makt- och genusrelationer, prostitution samt barn och ungas vanmakt. LÄS MER
25. När budskapet tappar fokus : En kvalitativ analys av hur Vattenfalls intertextualiserade reklamfilm “Industrial Emissions Face Mist” tolkas av mottagarna och hur detta kan påverka deltagarnas bild av Vattenfall
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : .... LÄS MER